خبرگزاری کار ایران

مهاجری در قائمشهر:

آیت الله هاشمی دیانت و تکلیف گرا بود . /در کشور از لحاظ اخلاق سیاسی سقوط کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۱۴۹

رادیو و تلویزیون بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان با عناوینی چون ستون انقلاب ، عالم وارسته ، یار امام و رهبری یاد کردند و اینها فقط برای آن بود تا در مقابل مردم زیر سئوال نروند .

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری شنبه شب در مراسم اربعین ارتحال یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد حجتیه صبوری قائمشهر افزود : آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که عمل صالح را سرلوحه کارهایش قرار می داد به طوری که خداوند قلب مردم را با او همراه کرده است .

وی ادامه داد : وقتی آیت الله هاشمی رفسنجانی از دنیا رفت ، همه مردم در سراسر ایران به پا خاستند و در مراسم تشییع جنازه ایشان قریب به چهار میلیون نفر شرکت کردند که بعد از تشییع جنازه امام این بالاترین حضور در یک تشییع جنازه بود .

وی گفت : چهل روز است که برای آیت الله هاشمی رفسنجانی در سراسر کشور ، شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها مراسم ترحیم برگزار می شود و این آئین ها تماما به صورت مردمی در حال برگزاری است.

مهاجری با تاکید بر این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مظهر اخلاق بود ، افزود : با توجه به اینکه بیش از 10 سال ، عده ای تهمت های زیادی به یشان روا داشتند و ایشان را سانسور و بایکوت خبری کرده بودند ، اما با همه این احوال وقتی ایشان از دنیا رفت ، مردم با حضور گسترده خود یکجا به پا خاستند و ادای احترام کردند .

وی افزود : رادیو و تلویزیون بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان با عناوینی چون ستون انقلاب ، عالم وارسته ، یار امام و رهبری یاد کردند و اینها فقط برای آن بود تا در مقابل مردم زیر سئوال نروند .

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت : دهه فجر آمد و گذشت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی که در راس فجرآفرینان این کشور بوده ، چرا کلامی از ایشان در رادیو و تلویزیون پخش نشده است ؟

مهاجری با بیان اینکه اخلاق هاشمی او را مردمی کرد ، افزود: در انتخابات 94 ، عده ای بدون آن که نامی از هاشمی ببرند ، ایشان را انگلیسی خطاب کردند تا ایشان را از چشم مردم بیندازند اما ایشان بالاترین رای را در تاریخ انتخابات خبرگان رهبری در این چهار دهه به خود اختصاص داده بود .

وی ادامه داد : در سال 92 و در انتخابات ریاست جمهوری ، آیت الله هاشمی را رد صلاحیت کردند ، اما ایشان نه تنها آن افراد را تحریم نکرد ، بلکه از مردم خواست تا با حضور گسترده خود در پای صندوق رای چشم دشمن را خیره کنند .

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت : همچنین قریب به هشت سال در دولت گذشتته افرادی از وزرا و نخست وزیران مختلف کشورها تقاضای دیدار با آیت الله هاشمی می کردند ، اما اجازه دیدار با ایشان را به آنان نمی دادند.

وی با اشاره به این که در کشور از لحاظ اخلاق سیاسی سقوط کرده ایم ، افزود : در کشوری با نظام جمهوری اسلامی با انقلاب ارزش ها و فرهنگی ، افراد باید دارای کرامت باشند و از تهمت و افراط جلوگیری کنند تا از سقوط اخلاق سیاسی جلوگیری شود.

مهاجری با بیان اینکه مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از مظلومیت شهید بهشتی بیشتر بوده است ، گفت : افراد بسیاری به اصول احکام نظام پشت پا زدند و به ایشان تهمت هایی ناروا نسبت دادند ، اما این شخصیت بلند نظر و هوشیارانه در مقابل پاسخگویی برنیامد و سکوت کرد.

وی افزود : اکثرا می گویند که خط قرمز آیت الله هاشمی نظام و رهبری بوده است اما بنده می گویم که علاوه بر این دو خط قرمز ، ایشان دارای دیانت و تکلیف گرا بودند .

مهاجری افزود : آیت الله هاشمی پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران بودند و زمانی که جانشین فرمانده کل قوا و رئیس جمهور بودند ، تمام توان خود را برای توسعه توان موشکی به کار گرفتند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز