خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

گردشگری ایران از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۴۶

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: گردشگری در ایران از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،غلامحسین حسینی در نخستین همایش ملی جامع گردشگری ایران به میزبانی مازندران که در پلاژ بهزیستی ساری برگزار شد،اظهار داشت: گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی در حال حاضر بزرگترین فرصت های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی را در کشور فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین مزیت در حوزه گردشگری است افزود: آنچه که در این حوزه بیشتر بر روی آن تکیه می شود مبحث گردشگری اقتصادی است
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت:گردشگری در 1950 با یک میلیارد هزینه گردشگری در 2016 دنیا حدود یک میلیارد و 250 میلیون گردشگر و روزی 4 هزار میلیارد دلار گردش مالی داشته است با این حال نمی توانیم از این اقتصاد بگذریم.
وی با بیان اینکه 55 گردشگر برای تفریح سفر می کنند،افزود: از این میزان حدود 27 درصد برای سلامت، پزشکی و زیارت،14 تا 16 درصد برای تجارت و کار و 7 درصد برای ما بقی اهداف صورت می گیرد که بخش اقتصادی و گردشگری مالی آن از همه مهمتر است.
حسینی با اشاره به اهمیت اقتصاد گردشگری و تحقق فرامین رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی ،گفت: اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است که  این اصل در همه نقاط دنیا با عناوین مختلف اجرا می شود .
وی به 10 بند اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند اشاره کرد و اشتغالزایی در بخش گردشگری را یکی از بندهای مهم این اصول دهگانه نام برد و افزود: صنعت گردشگری صنعتی است که از اشتغالزایی بالایی برخوردار است که بصورت مستقیم و غیر مستقیم  و القایی این امر صورت می گیرد.
  حسینی ادامه داد:صنعت گردشگری این ظرفیت را دارد تا در مدل اقتصاد مقاومتی که یکی از شاخصه های مهمی که رهبر آن را تبیین کرده است مورد توجه قرار گیرد.
وی تنوع درآمدهای کشور و عدم تکیه به نفت را از دیگر بندهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: صنعت گردشگری این ظرفیت را دارد تا با تکیه بر این اصل به منابع نفتی متکی نباشد در همین رابطه متخصصین به علم اقتصاد گردشگری را به عنوان صادرات نامیدند.
وی درون زا بودن صنعت گردشی را یکی دیگر از ظرفیت ها در این بخش نام برد و ادامه داد: کشور ایران با دارا بودن کویر،شن زار،کوه ،جنگل و... گفت: همه ی این موارد به تنهایی قدرت معامله ندارند چنانچه در صنعت گردشگری قرار گیرند این ظرفیت ها معامله می شوند که می توانیم از آن بهره برداری کنیم.
مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران به توسعه زیر ساخت ها و ایجاد امنیت در این بخش اشاره کرد و افزود: تصور امنیتی یک گردشگر قبل از ورود به ایران با توجه به جو سازی هایی که می شود 35 تا 40 درصد است اما پس از اقامت یک هفته ای این میزان تصور به بیش از 90 درصد ارتقا پیدا میکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز