خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبرداد:

عملیاتی شدن 618 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۸۴۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: 618 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حسن خیریان پور در همایش گردشگری جامع ایران به میزبانی مازندران که در پلاژ بهزیستی ساری برگزار شد ،اظهار داشت: مازندران با وجود جنگل، دریا، وجود مزارع، باغ و رودخانه‌ها در حدفاصل میان جنگل و دریا، ازآب‌وهوای مساعد و مطلوب برخوردار است .

وی افزود: کمتر استانی را مانند مازندران می‌توان در کشور دید که این میزان از ظرفیت‌ها و توامندی‌های بالفعل و بالقوه متعددی را دارا باشد.

با اشاره به اینکه ۲۶ درصد از مساحت استان دشت، ۷۴ درصد مناطق کوهستانی و مشجر است، افزود: در فاصله کوتاه می‌توان از آب و هوای نزدیک به ساحل به آب‌وهوای مناطق ییلاقی و کوهستانی رسید که در نوع خود جاذبه‌ای منحصر به‌فرد محسوب می‌شود.

وی چهار بندر، سه فرودگاه، پنج گمرک، دو تله کابین، ۳۳۸ کیلومتر ساحل زیبا، ۴۳۰ کیلومتر راه‌آهن، ۳۰ پارک جنگلی، ده دریاچه را از جمله زیرساخت‌های موجود استان برشمرد و افزود: همه این‌ها در کنار پیشینه تاریخی عمیق، آداب‌ورسوم منحصر به‌فرد، نیروی انسانی بالنده و توانمند و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، می‌تواند نقش فرااستانی برای استان مازندران فراهم کند.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه برای شتاب در روند توسعه در سطح مدیریتی باید برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل دقیق و صحیح داشته باشیم، افزود: ما با ۱۷۴ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، توانستیم رتبه اول کشور را در تعداد تسهیلات از محل بسته حمایت رونق تولید کسب کنیم که این امر به نگاه مدیران عالی استان در شتاب در روند توسعه باز می‌گردد.

وی افزود: در گردشگری نیز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع گردشگری را تشکیل داده‌ایم تا روند سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز تسهیل شود و ۶۱۸ مورد اقدامات عملیاتی و سرمایه‌گذاری در سال جاری در بخش گردشگری بویژه در ساخت هتل، متل و مراکز اقامتی در سطح استان مازندران، گویای همین حقیقت است.

خیریانپور در ادامه از برپایی بازارچه های صنایع دستی در تمامی پارک های استان خبر داد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز