خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در نشست خبری تاکید کرد

صادرات با شعار محقق نمی شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۸۱۸

با رفع ضعف های زیرساختی از جمله متعادل شدن حقوق گمرکی برای صادرات ، مازندران می توان سال آینده صادرات را به یک میلیارد دلار رساند.

به گزارش ایلنا ، عبدالله مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دغدغه ما بحث قاچاق کالا و تأمین زیرساخت‌های مناسب صادرات است گفت:زمانی می‎توانیم در بازارهای جهانی ورود پیدا کنیم که زیرساخت‌ها فراهم باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود:برای توسعه صادرات 877 گواهی مبدأ صادرات صادر کردیم و بیش از 479 هزار تن کالا از مازندران صادر شد.

مهاجر با بیان اینکه میزان اختلاف بین واردات و صادران حدود یک درصد و کاهش یک درصدی را نشان می دهد به عملکرد اتاق بازرگانی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: در سال جاری ۲۸۳ کارت حقوقی تمدید و صادر شد که ۲۳۴ کارت حقیقی است.

وی با اشاره به اینکه دلیل ارزانی حمل کالا در استان همجوار را ناشی از تردد ناوگان حمل و نقل روسی در آستارا و پایین بودن نرخ کرایه برگشت این ناوگان های دریایی  است گفت: در یازده ماهه امسال دو میلیون تن میزان واردات از گمرکات استان  انجام گرفته است که کمتر از یک درصد کاهش واردات رااین آمارنشان میدهد.

مهاجر خاطرنشان ساخت: رقم مبلغ واردات بیش از 680 میلیون دلار بود و بیشتر محصولات وارداتی به مازندران آهن‌آلات و چوب بود ه است که در سطح کشور توزیع گردید.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: در سال جاری دولت برای حمایت از صادرات مرکبات  با توجه به سرما برای هر کیلوگرم صادرات این محصول برای تجار مازندرانی حدود پنج هزار ریال مشوق در نظر گرفت .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره بر اینکه زمانی می‎توانیم در بازارهای جهانی ورود پیدا کنیم که زیرساخت‌ها فراهم باشد، گفت: با رفع ضعف های زیرساختی از جمله متعادل شدن حقوق گمرکی برای صادرات ، مازندران می تواند سال آینده صادراتش را به یک میلیارد دلار برساند.

وی با بیان اینکه 14 پذیرش هیئت‌های خارجی را امسال از کشورهای سی آی اس و اروپایی داشتیم، افزود: این اقدام در جهت توسعه صادرات محصولات مازندران به کشورهای هدف بوده است و باید بخش خصوصی مطالبات خود را از دولت باید طلب کند .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه صادرات با شعار محقق نمی شود بلکه با عمل تحقق می یابد تصریح کرد: باید شرایط برای صادرات تولیدات استان به مناطق مختلف فراهم شود .

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز