خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران:

علل وقوع حوادث دیدار فوتبال نساجی و خونه به خونه پیگیری می شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۰۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان این مطلب که تاکنون پرونده قضایی در خصوص مسابقه فوتبال تیم های خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر تشکیل نشده است، گفت: دادستانی و مسئولین امنیتی و انتظامی شهرستان مکلف شدند تا نسبت به بررسی علل حادثه و شناسایی عوامل اصلی آن اقدام کنند و قطعاً با متخلفین، وفق مقررات برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اسدا... جعفری در خصوص دیدار تیم های فوتبال خونه‌به‌خونه مازندران و نساجی قائمشهر اظهار داشت: این دیدار به میزبانی شهرستان بابل در حال برگزاری بود که طی آن هواداران دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.

وی افزود: از بدو شروع بازی تعدادی از تماشاچیان و هواداران دو تیم با اهانت و استعمال الفاظ رکیک نسبت به یکدیگر فضای آرام ورزشگاه را به تدریج به سمت هیاهو، جنجال و نهایتاً درگیری و تنش سوق دادند که این موضوع در حین بازی منجر به ورود افراد به داخل زمین چمن و درگیری با یکدیگر شد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: عوامل نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه که با توجه به حساسیت این دیدار و احتمال وقوع برخی موارد در آمادگی کامل بسر می بردند، پس از ورود عده ای از تماشاگران هر دو تیم به زمین فوتبال برای ایجاد درگیری، جهت ممانعت از این امر اقدام نمودند.

وی تصریح کرد: با توجه به درگیری بعضی از افراد نسبت به یکدیگر که در ادامه احتمال وقوع حوادث تلخ تر نیز طی آن، دور از انتظار نبود، نیروی انتظامی برای کنترل بیشتر برخی از افراد که بیشترین حالت تهاجم و حمله را داشتند، نسبت به کنترل افراد مذکور اقدام نمود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان این مطلب که درگیری مذکور با تلاش نیروی انتظامی و مسئولین حاضر پس از مصدومیت تعدادی از تماشاگران و مامورین خاتمه یافته است، خاطرنشان کرد: طی تنظیم صورتجلسه مشترکی پس از اظهارنظر نماینده فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم امکان ادامه بازی، دادستان شهرستان بابل نیز با توقف بازی موافقت نمود و مصدومین پس از انتقال به بیمارستان یا به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه « با متخلفین وفق مقررات برخورد خواهد شد»، تاکید کرد: دادستانی شهرستان بابل و مسئولین امنیتی و انتظامی شهرستان مکلف شدند تا نسبت به بررسی علل حادثه و شناسایی عوامل اصلی اقدام و نتیجه را به این دادستانی اعلام نمایند.

گفتنی است است اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی نیز در سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در رابطه با اتفاقات دیدار خونه به خونه بابل و نساجی مازندران که باعث شد بازی نیمه تمام بماند، از مقامات قضایی شهر بابل که به موقع با اتخاذ تصمیمات شایسته، دخالت کرده و با برقراری آرامش در محل ورزشگاه، از پیش آمدن آسیب جدی و خطرات جانی جبران ناپذیر جلوگیری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز