خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تبدیل روستاها به کانون تولید واشتغال پایدار/رفع مشکلات روستاها به عنوان کانون تولید

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۵۷

استاندار مازندران گفت:روستاهای استان باید به کانون تولید و اشتغال پایدار تبدیل شودو مشکلات آن به عنوان کانون تولید مرتفع شود.

به گزارش ایلنا،ربیع فلاح جلودار در گفتگو با خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اهمیت گردشگری و توسعه این صنعت در استان ، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 26 میلیون تردد در استان صورت گرفت و سهم مازندران  111 درصد بوده است.

وی با اشاره به بیش از 8 میلیون و 525 هزار نفر شب اقامت در مازندران ، افزود: در همین مدت استان مازندران از کاهش 31 درصدی تصادفات برخوردار بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در جهت جذب گردشگر و رفاه مسافران ،گفت: برای تحقق فرامین رهبری مبنی بر تولید و اشتغال باید تلاش کنیم تا زمینه اشتغال را در حوزه گردشگری به خوبی فراهم شود.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان باید آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز فراهم کرد تا باعث رغبت، جذب و ماندگاری گردشگر در این استان شود.

فلاح ادامه داد: باید با نصب تبلیغات و همکاری رسانه ها  زمینه  و زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر و توریسم به عنوان یک منبع درآمد فراهم کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا منبع اصلی درآمد، اشتغال، توسعه اقتصادی وفرهنگی به شمار می‌رود، گفت: ظرفیت های و پتانسیل های استان باید به خوبی دیده شود .

وی با اشاره به اینکه باید نگاه عمیق به بخش گردشگری در ایجاد اشتغال داشت، افزود: گردشگری می تواند همراه با دیگر بخش های اقتصادی به ارتقای اقتصاد استان کمک کند .

فلاح به گردشگری روستایی به عنوان ظرفیت دیگر اشاره و اعلام 1 میلیون و 900 مسافر شب اقامت در روستاهای مازندران از ابتدای طرح نوروزی ، ادامه داد: تمام روستاهای استان از ظرفیت گردشگری خوبی در حوزه های مختلف برخوردار هستند برای توسعه این امر ضرورت دارد تا دهیاران و و صاحبان اقامتگاه ها آموزش با مسافران را فرا بگیرند.

وی با اعلام  اینکه  منطقه گردشگری روستایی فرصتی است که باید به بهترین نحو از آن بهره برد، گفت: گردشگری که به یک روستایی ورود پیدا می کند ضمن دیدن بناهای تاریخی و گردشگری از یکسری خدمات و امکانات رفاهی می خواهد بهره مند شود.

فلاح ادامه داد: هتل ها ی نیمه کاره با همکاری بانک ها برای اسکان گردشگران و مسافران در حال انجام است.

استاندار مازندران به برپایی نمایشگاه ها و صنایع دستی در استان در مدت زمان تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا حضور مسافران و گردشگران به استان افزایش یابد تا به اقتصاد استان کمک شود و همچنین صنعت گران و تولید کنندگان داخلی با عرضه محصولات خود به اقتصاد دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کانون تولید باید در روستاها رعایت شود، گفت: بازاریابی محصولات روستاییان از جمله مشکلاتی است که باید در جهت مرتفع کردن آن تلاش کرد و این امر در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.

فلاح ادامه داد: در جهت کمک به اشتغال استان  و چرخه تولید جلساتی با بانک های مربوط به این حوزه تشکیل شد و بنا شد تا در تسهیل ایجاد اشتغال و تولید تسهیلات لازم ارائه شود.

وی با اعلام اینکه دولت با اخذ مصوبه از مجلس 1.5 میلیون دلار از درآمد ارزی سال 96 به رونق تولیدات روستایی اختصاص داد که راه برای این جریان باز شده که بتوان از درآمدهای ارزی دولت در جهت صنایع دستی اقدام کند، افزود: همیشه صنایع دستی ، جمعی و تبدیلی مکمل بخش اقتصادی مازندران بوده است.

استاندار مازندران در خصوص انتخابات ، اظهارداشت: باید تعداد ثبت نام داوطلبان را افزایش دهیم که این امر علاقه مندی مردم به سرنوشت خودشان است.

فلاح جلودار با بیان اینکه همه روستاها و شهرهای استان به حد نصاب ثبت نام رسیده است، تصریح کرد: ۱۸هزار و ۲۸۶ نفر ثبت نام کردند  که ۲ هزار و ۲۳۰ نفر شهری و ۱۵ هزار و ۵۵ نفر روستایی هستند.

وی با بیان اینکه یکهزار و 41 نفر زن و 17 هزار و 245 نفر مرد هستندادامه داد:مشارکت در انتخابات سال 96 بیشتر از سالهای گذشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز