خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

اقامت بیش از 50 هزار نفرشب مسافر نورزی در اماکن متبرکه مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۲۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران،گفت: بیش از 50 هزار نفرشب مسافر نورزی در اماکن متبرکه و آستانه مبارکه امام زادگان مازندران اقامت کردند.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو با ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروز تا کنون 50 هزار نفرشب مسافر نوروزی در زائرسرها و سوئیت‌های اماکن متبرکه و آستانه مبارکه امام‌زادگان استان اسکان یافتند.

وی افزود: 61 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران برپا شده است و خدمات فرهنگی مذهبی به مسافران و زائران ارائه می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 274 بقعه متبرکه و آستانه مقدس امام‌زادگان مازندران در حال اجراست، گفت: این طرح تا 15 فروردین در راستای خدمات‌دهی به مسافران و زائران ادامه دارد.

حجت الاسلام علیزاده با اعلام اینکه در همین مدت 50 هزار مسافر نوروزی در اماکن متبرکه اسکان یافتند، ادامه داد:این میزان اسکان نشان از علاقه مردم برای بهره‌گیری از ظرفیت اماکن مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه لازم است تا از فرصت گردشگری مذهبی به بهترین شکل بهره‌گیری کرد، گفت: آستانه مبارکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه کشور ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری مذهبی دارند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی در کشور مغفول مانده و باید در این راستا فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، افزود: ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مازندران است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: افزایش سطح خدمات‌دهی در بقاع متبرکه مازندران به مسافران نورزی نیازمند توجه و همت همه مسؤولان استانی و کشوری است.

وی از فعایت بیش از 2 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: از تعداد 220 روحانی مستقر در امامزادگان 63 روحانی اعزامی از قم و مابقی روحانیون مقیم استان هستند که در این مدت به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

علیزاده ادامه داد: با  برنامه ریزی های لازم اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان صورت گرفته است و زائران و مسافران می توانند از فضای اقامتی امن امامزادگان بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز