خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی هماهنگی حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت:

میانگین سهم سلامت در کشور ۷.۲ درصد است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۳۰

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به توجه ویژه برنامه ششم توسعه به حوزه سلامت، گفت: میانگین سهم سلامت در کشور با اجرای طرح تحول سلامت به ۷.۲ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا طاهر موهبتی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک هیات های امنا وبرنامه ریزی عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک آمایش کشور،اظهار داشت :نقشی که هیات امنا  در ساختار کشور ایفا می کند  همانند مجلس در دولت است.

وی افزود:هیات امنا بایستی با قوانین آگاهی داشته باشد در عین حال یکی از رویکردهای که در هیات امنا به آن توجه شده  استفاده از چهره های مالی، اقتصادی، حقوقی و تخصصی کردن آن است.

معاون برنامه ریزی هماهنگی حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت  به  تشکیل کمیسیون های مشترک دائمی،اشاره کرد و گفت : اعضای هیات امنا باید برای استفاده بهینه از ظرفیت این هیات اطلاعات کافی را داشته باشند .

موهبتی با اعلام اینکه  سامانه ای جهت آگاهی با قوانین جدید راه اندازی شده است،  ادامه داد : در این سامانه اخرین قوانین تدوین شده در اختیار هیات امنا قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت هیات امنا در توسعه دانشگاه استفاده کنیم، گفت: برنامه عملیاتی در حوزه زمانی شرایط خاصی دارد و  امروز در سال اول برنامه ششم توسعه قرار گرفتیم که باید از این فرصت استفاده کنیم.

موهبتی بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه سلامت توجه ویژه ای شده است، گفت: در بند10 برنامه ششم توسعه پرداخت از جیب مردم به 25درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که این میزان در حال حاضر حدود 45درصد است که باید بر طبق این برنامه با  20درصد کاهش به 25درصد رسید.

وی اظهار داشت: تصویب مالیات دخانیات و کاهش پرداخت از جیب مردم گام  های موثری در حوزه سلامت بود که مجلس برداشته است.

معاون وزیر بهداشت میانگین سهم سلامت در منطقه را 8.5 دانست و افزود: این درصد در کشور پس از اجرای طرح تحول سلامت به 7.2 رسیده است که 1.3درصد با میانگین منطقه فاصله داریم.

موهبتی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه های به اجرا و تدوین برنامه عملیاتی توجه ویژه ای داشته باشند،افزود: وزارت بهداشت تنها وزارتخانه ای که به برنامه عملیاتی توجه کرده است و برای توسعه کشور نیز راهی جز تدوین برنامه عملیاتی نداریم.

وی با بیان اینکه دومین سال برنامه مشترک عملیاتی در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستیم ولی در سال های آینده باید فعال تر عمل کنیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین بر توجه به فرآیند برنامه ریزی تاکید کرد و افزود:  فرآیند برنامه ریزی از تبیین برنامه عملیاتی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه باید به زمان، کیفیت و هزینه توجه شود،ادامه داد: پس از برنامه ریزی و اجرا باید به پایش برنامه توجه شود و روسای دانشگاه ها به آن توجه ویژه داشته باشند.

موهبتی با تاکید بر بازخورد و اصلاح برنامه ها،گفت  : باید در اجرای برنامه ها به انتقادها و اشکالات وارده توجه جدی کنیم تا این مشکلات برطرف شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز