خبرگزاری کار ایران

استاندار، در جلسه شورای اداری مازندران، اعلام کرد:

سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر وامید در مازندران

کد خبر : ۴۸۲۷۸۷

رییس شورای اداری استان، یاد آور شد: در دولت تدبیر وامید 5650 طرح تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش 70هزار میلیارد ریال در مازندران به بهره برداری رسیده و برای 150 هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

 استاندار مازندران، گفت: در دولت تدبیر وامید 5650 طرح تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش 70هزار میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده  و  برای 150 هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری،  ربیع فلاح جلودار، در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور حجت اسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهوری در ساری برگزار شد، عنوان کرد: مازندران 2هزار و 800 واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی دارد که 28 درصد از این واحدها تا قبل از سال 92 تعطیل شده بود ولی امروز پس از چهار سال فعالیت و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید 824 واحد جدید تولید و صنعتی با 23هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز به کار کردند.

استاندار مهم ترین بخش اقتصاد استان را کشاورزی دانست و یاد آور شد: طی فعالیت دولت تدبیر و امید، تغییر کاربری غیر غیر مجاز اراضی کشاورزی در مازندران به صفر رسیده است و حکم قلع و قمع سازه های غیر قانونی نیز با همکاری قوه قضایی و نیروی انتظامی اجرایی شده است، حال آن که حفط زمین های زراعی و کشاورزی و بهره وری از تولیدات کشاورزی در استان در گذشته رها شده بود.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که بیش از سه هزار و 500 پرونده تغییر کاربری غیر قانونی زمین قبل از سال 92 در استان مازندران تشکیل شده بود، تصریح کرد: تا قبل از سال 92 ، مازندران جولانگاه ویلا سازی شده بود که دولت یازدهم با قدرت مقابل زمین خواری ایستاد.

ربیع فلاح، تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را از خدمات مهم دولت یازدهم در استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: با مهندسی شدن زمین های زراعی، هزینه تولید کاهش یافته و فعالیت های کشاورزی به ویژه برنجکاری آسان شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در دولت یازدهم شش هزار هکتار زمین های کشاورزی استان تسطیح و یکپارچه سازی شده است، عنوان نمود: در حال حاضر حدود 40 درصد زمین های استان با ماشین نشا کاری و 80 درصد برداشت بصورت مکانیزه صورت می گیرد.

دکتر فلاح از دریای خزر به عنوان منابع اقتصادی مهم در استان های شمالی نام برد و افزود: به دلیل بی توجهی کشورهای حاشیه دریای خزر به مقولات زیست محیطی این دریا، تولید خاویار، مهمترین محصول این دریا به حداقل رسیده است.

استاندار، یاد آور شد: در دولت یازدهم با پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن پرورش ماهی در قفس در کنار ساحل، زیرساخت های مورد نیار برای تولید 20 هزار تن خاویار در استان مازندران بوجود آمده است.

وی با بیان این نکته که زمین در استان مازندران قابلیت افزایش در سطح را ندارد، بیان داشت: استفاده از اراضی شیب دار به صورت جدی مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

استاندار مازندران جلوگیری از رانش و سیل،  فرسایش خاک و ایجاد درآمد برای کشاورزان را از اهداف توجه به زمین های شیب دار اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: تا کنون سه هزار هکتار از زمین های شیبدار تبدیل به باغ و سامانه نوین آبیاری قطره ای در آن ایجاد شده است.

ربیع فلاح، گفت: نتیجه توجه دولت یازدهم به بخش های مختلف کشاورزی افزایش حدود هفت درصدی تولیدات محصولات کشاورزی برابر با حدود 700 هزار تن در استان است.

استاندار مازندران همکاری و مشارکت بانک ها در فعالیت های اقتصادی و تولید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: یکهزارو 93 واحد از منابع بانک های دولتی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در این دولت 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری در سه محور مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه در استان مازندران شده است، گفت: یکهزارو 343 کیلومتر از راه روستایی استان نیز در دولت روحانی آسفالت شد.

استاندار مازندران با بیان این که در طول چهار سال حتی یک صندوق انتخابات ابطال نشده است و مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند، گفت: مردم استان در تعیین سرنوشت خود حساس هستند و درانتخابات 29 اردیبهشت نیز بار دیگر مشارکت حداکثری خود را به عنوان یک تکلیف شرعی و سیاسی به اثبات می رسانند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز