خبرگزاری کار ایران

خطیب جمعه ساری:

کلید حل مشکلات جامعه در داخل کشور جستجو شود/ چرخ اقتصاد به بازوی توانمند کارگران متکی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۴۲

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند که استفاده از ظرفیت و توانمندی های بیرون کشور، راه حل خارج شدن از مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: راه حل مشکلات جامعه در داخل کشور جستجو شود.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام محمد قاسمی،  امروزدر خطبه های نماز جمعه، منتظر بودن، با ورع بودن، اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن را ویژگی های یاران امام عصر(عج) برشمرد و اظهار داشت: انصاف در گفتگو، معامله و برخورد با مردم  و کار از ویژگی های یک فرد مسلمان و دینی بشمار می آید.

وی، مواسات با برادران دینی را از دیگر اعمال دینی دانست و افزود: مواسات به عنوان دستگیری از برادر دینی باید درفرهنگ جامعه نهادینه شود.

امام جمعه موقت مازندران گفت: اینطور نباشد جوانی در خانه اش مشکل مالی داشته باشد وبدانم و اما دستگیری نکنم و در عین حال روز جمعه امام زمان را صدا کنیم و بگویم آقا کجایی پس چرا نمی آیی، به دور از مسلمانی است.

وی با اشاره به اعمال ماه شعبان و ثواب این اعمال، افزود: از پیامبر (ص) نقل شده، هر کس درماه شعبان یک روز روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود

امام جمعه موقت مرکز مازندران ضمن گرامیداشت سوم شعبان مصادف با روز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، گفت: پاسداران ما در مکتب ابا عبدالله درس گرفتند و الگوی آنها سید الشهداست که شعارشان امروز در مقابل سلطه جهانی، هیهات منا الذلة است.

وی افزود: ما با تمام وجود به پاسداران غیرمند و شجاع کشورمان افتخار می کنیم که به برکت ایده و تفکر امام(رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خاری در چشم یاوه گویان نظام و دشمنان داخلی و خارجی شدند.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: سپاه پاسداران، خاری در چشم دشمنان است، «حاج قاسم سلیمانی» نظام سلطه جهانی را از پای درآورده است، سپاه قدس نیز دلاورمردانه در سوریه و عراق نقش آفرینی می کند.

وی به ولادت حضرت عباس (ع) درچهارم شعبان، روز جانباز اشاره کرد و افزود: تکریم جانبازان و خانواده های آنان در این ماه باید در دستور کار قرار گیرد چرا که جانبازان ما سال های زیادی است که با درد و رنج زندگی می کنند.

حجت الاسلام قاسمی، اضافه کرد: باید سالی چند بار وقت خود را به تکریم جانبازان اختصاص دهیم چرا که بسیاری از جانبازان قطع نخاعی سالهاست که نمی توانند حرکت کنند و جانشان را برای آسایش ما فدا کردند.

وی به یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و افزود: هیچ تردیدی نیست که چرخ اقتصاد هر جامعه ای متکی به تفکر، مهارت  وکارآفرینی و بازوی توانمند کارگران است.

حجت الاسلام قاسمی به ارزش کار و کارگر در دین اسلام اشاره کرد وادامه داد: کار بالاترین عبادت است؛ به فرموده  پیامبر اکرم (ص) عبادت 70 جزء دارد که برترین آنها کار و کوششی است که برای به دست آوردن روزی حلال است.

وی افزود: کار بالاترین جهاد است، کسی که برای زندگی و رزق و روزی کار می کند همانند شخصی است که در خط مقدم جبهه برای رضای خدا جنگ می کند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه کار موجب عزت و بزرگی است، افزود: کارکردن یعنی عبادت خدا، همانطوری که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند امیدوارم مسئولین در این بخش توجه بیشتری داشته باشند

وی به 12 اردیبهشت روز شهادت علامه مرتضی مطهری، روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمین نقش ارزنده ای در متن زندگی دانش آموزان دارند.

حجت الاسلام قاسمی خواستار توجه جدی مسئولین دولت به این قشر اثرگذار از جامعه شد.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به دو انتخاب مهم، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها ، گفت: حضور حداکثری در این انتخابات شعار اصلی نظام است چرا که حضور ملت مشت محکمی بر دهان یاوه گویان نظام خواهد بود.

وی، افزود:حضور ملت بیانگر این است که نظام سلطه جهانی بدانید که این ملت نظام و ممکلت خود را می خواهد ودر مقابل همه  دشمنی ها ایستادگی خواهد کرد.

حجت الاسلام قاسمی، گفت: باید رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری در این انتخابات بازخوانی و تبیین شود

وی افزود: نامزدهای ریاست جمهوری قول های را که به مردم دانند پای قول خود بایستند و راه حل مشکلات جامعه در داخل کشور جستجو شود چشم به بیرون از کشور نداشته باشند.

خطیب نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه کاندیدای ریاست جمهوری وعده های پوچ به مردم ندهد، افزود: مردم ما آگاه و هوشیار هستند چرا که دوره دادن وعده های سر خرمن، تمام شده است. شوراهای شهر و روستا نیز باید آنچه را که قانون برای آنها مقرر کرده  و اختیار داده است به مردم وعده دهند.

قاسمی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید نگاهشان درون زا باشد نه بیرون زا، به لبخند دشمن و وعده های تو خالی دشمن دلخوش کردن خوب نیست بعد از چندین سال از پیروزی از پیروزی انقلاب از یک سوراخ چندین بار گزیده شویم.

وی افزود:هر کسی که در مقابل فرامین مقام معظم رهبری ایستاد دچار تزلزل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز