خبرگزاری کار ایران

به یاد وال استریت!

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۹۲

شهردار تهران که پیش از این نیز روی ۲.۵ برابر کردن درامدهای اقتصادی و تولید چند میلیونی ظرفیت شغلی تاکید کرده بود، بار دیگر بر امکان پذیر بودن تحقق این وعده ها صحه گذاشت.

به گزارش ایلنا ،شهردار تهران که پیش از این نیز روی ۲.۵ برابر کردن درامدهای اقتصادی و تولید چند میلیونی ظرفیت شغلی تاکید کرده بود، بار دیگر بر امکان پذیر بودن تحقق این وعده ها صحه گذاشت.

وی گفت که قول پنج میلیون شغل را دادیم و می‌دانیم ریشه فساد و رکود در بیکاری جوانان ماست. جوانانی هستند در حاشیه شهر تهران که مادرانشان در خانه‌های مردم کار می‌کنند تا فرزندان خودشان را به دانشگاه بفرستند ولی آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی حتی در پول جیبشان هم می‌مانند. دولت من متعهد است در طول دوره خود پنج میلیون شغل ایجاد کند.

هرچند این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش از این نیز این وعده ها را اعلام کرده بود اما مانند آنچه در شب نخست برای هاشمی طبا و رییسی اتفاق افتاد، در صحبت های قالیباف نیز اشاره ی دقیقی به برنامه های عملیاتی و چگونگی رسیدن به این اهداف کلان نشد، موضوعی که می تواند در دیگر برنامه های تبلیغاتی این نامزد انتخابات مورد تجدید نظر قرار گیرد.

شهردار تهران که پیش از این، خود را در قالب چهره های تکنوکرات اقتصادی طبقه بندی می کرد، در انتخابات پیش‌رو، سیاست های اقتصادی خود را به سمت شعارهای عدالت خواهانه سوق داده است. شعارهایی که با توجه به صحبت های وی یادآور جنبش تسخیر وال استریت در سال ۲۰۱۱ میلادی در نیویورک هستند.

فعالان آن جنبش به دنبال تغییر شرایط اقتصادی بودند که به گفته‌شان تنها یک درصد از جمعیت از آن بهره می برند و ۹۹ درصد باقی مانده تحت تاثیر آن طعم فقر را چشیده‌اند. حالا قالیباف  نیز در انتخابات ۱۳۹۶، از ۹۶ درصد مردمی صحبت می کند که زیر سلطه اقتصادی چهار درصد قرار گرفته اند.

این نامزد اصولگرای انتخابات در صحبت های شب گذشته خود بار دیگر به این درصدها پرداخت و گفت که علت اصلی اختلاف طبقاتی به خاطر این است که چهار درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت کشور ندادند. ما مالیات را از ۹۶ درصد مردم می‌گیریم. حتی از کارمند و حقوق بگیران دولت سر وقت مالیات را می گیریم ولی از چهار درصدی که بیشترین سود را می‌برند هیچ مالیاتی گرفته نمی شود. لازم است نظام‌های بانکی را اصلاح کنیم؛ نظام‌های بانکی که سرمایه‌شان برای ۹۶ درصد ملت است و وام دادنشان به چهار درصد خاص. بانک‌ها باید اصلاح شوند. سیستم مالیاتی ما باید اصلاح شود و هزینه‌های دولتی باید کاهش یابد.

اگر سرنوشت جنبش وال استریت تجمع در خیابان و تحصنی بود که با ورود پلیس نیویورک به پایان رسید، این بار قالیباف پیروزی جنبش ۹۶ درصدی خود را در رسیدن به پاستور تصویر کرده است.

عباس مهدوی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز