خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم تقویت تقوا و علم به عنوان دو بال تعلیم و تربیت

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۷۴

نماینده ولی فقیه در مازندران وی با تاکید بر اینکه تقوا و علم به عنوان دو بال تعلیم و تربیت بایستی در دانش آموزان به خوبی تقویت شود، افزود: بنابراین معلم به عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز، نقش بسیار حساسی در رفتار او دارد.

به گزارش ایلنا،آیت الله نورالله طبرسی در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و کارکنان این نهاد تربیتی ضمن تبریک ایام شعبانیه ، روز کارگر و معلم ، اظهار داشت: نقش معلم به‌عنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد و اینکه معلم در رشد و پرورش دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: جهان از چهار گروه ، جمادات، نباتات، حیوانات و انسان تشکیل شده است که در میان آنها انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای فهم و درک بوده و نقش مهمی درجامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ،گفت: هر چقدر درک و فهم و علم انسان بیشتر باشد ، منزلتش در جامعه نیز بیشتر خواهد بنابراین چنانچه انسان در این موارد غفلت کند و وزن انسان در فهم و درک کاهش پیدا کند ، سقوط می کند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه علم موجب ارتقای انسان در جامعه می شود، گفت: انسان با دانسته های علمی که نشات گرفته از عقل و فهم باشد به راحتی می تواند به مجهولات عالم دسترسی پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه امکانات مدرسه و تعلیم و تربیت بیت المال است، ادامه داد: چنانچه دانش آموزان و معلمان از این شرایط به خوبی بهره گیری نکنند مثل این می ماند که خیانت کرده ایم.

آیت الله طبرسی  علم همراه با طهارت، تقوا و خداپرستی را برترین علم دانست و گفت: در اسلام علم و مکان محدود نیست ، آنچه که علم را محدود می کند تقوا ست که باید معلمان آن را پیشه خود در امر آموزش و تعلیم و تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا و علم به عنوان دو بال تعلیم و تربیت بایستی در دانش آموزان به خوبی تقویت شود، افزود: بنابراین معلم به عنوان الگوی در دسترس دانش‌آموز، نقش بسیار حساسی در رفتار او دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت:امید است متولیان امر تعلیم و تربیت در کشور ما به اهمیت موضوع توجه لازم و کافی داشته باشند و با تقویت‌ نهادهای تربیت معلم، معلمان ورزیده، با دانش و متدین تحویل مکاتب دهند و معلمان عزیز هم به خطیر بودن مسئولیت ‌شان ملتفت باشند و آنگونه که باید ایفای نقش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز