خبرگزاری کار ایران

فعال سیاسی اجتماعی اصلاح طلب :

دولت روحانی بازگشت به تعقل است/دولت احمدی نژاد دولتی بود که بر ما تحمیل شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۵۸۸

فعال سیاسی اجتماعی اصلاح طلب، گفت: انتخاب دوباره دولت روحانی بازگشت به تعقل است.

به گزارش ایلنا، افشین علاء شاعر و نویسنده در نشست رسانه های حامیان دولت روحانی ، با اشاره به دو انتخابات سرنوشت سازکه با آغاز آن شورو نشاط  مجدد در کالبد جامعه دمیده شده است، اظهار داشت: انتخاب دوباره دولت روحانی بازگشت به تعقل است.

وی افزود: کسانی که  به هر دلیلی منتقد بوده و به حاشیه رفتند نظرمخالف دارندو انتخابات را تحریم می کنند ، اما تجربه نشان داده است که هیچ کس از تحریم انتخابات بهره ای نبرده است چرا که انتخاب مردم اصلح بوده است.

شاعر و نویسنده کشور، با اشاره به اینکه  قشر فرهیخته ، اهالی قلم ، فرهیختگان ، چهره های شاخص انقلاب ،پیشگامان نهضت اسلامی روحانیون روشنفکر و در راس همه آنها سید محمد خاتمی بر انتخاب دوباره آقای حسن روحانی تاکید می کنند ، گفت: نفس این تاکیدات به جوانان است که اذعان می کنند که چه میزان حضور این افراد در سرنوشت خودشان تاثیرگذارخواهد بودو انتخاب دوباره روحانی یعنی اینکه ملت ما یکصداست .

علا ، گفت: ملت ایران به جمهوری اسلامی و جهان اعلام خواهد کرد که شیوه نوینی را که جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشوردر پیش گرفته است ، فضای باز و درهای گشوده به روی ملت ، جهان است و به همه ثابت خواهد کرد که ایران در جهان از چه پیشینه و عظمتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد دولتی بود که بر ما تحمیل شد، افزود: غافل از اینکه گرایش و تفکر این فرد در بدنه جامعه ریشه دواند و تبدیل به واقعیت پذیرفتنی شد، اگر چه هیچگاه تلاش های دولت برای رفع مشکلات مردم را نادیده نمی گیریم.

این شاعر و نویسنده ، ادامه داد: خوشبختانه بزرگان نظام جمهوری اسلامی  بعد از هشت سال برداشت خود را ازدولت قبل بر مبنای تجارب اذعان کردند این برداشت از جمهوری اسلامی و دفاع از انقلاب به ضرر کشور خواهد بود و منافع جمهوری اسلامی  در داخل و خارج از کشو به مخاطره خواهد انداخت.

وی افزود: شایعه رد صلاحیت آقای دکتر روحانی را ما به رسمیت نشناختیم و در صورت وقوع ضایعه تلخی برای نظام بود، اما بر خلاف آن خود مبلغین این نظریه از گردونه رقابت حذف شدند.

فعال سیاسی اجتماعی اصلاح طلب ،گفت: این گونه نیست که در ایران با سابقه بیش از 40 سال دموکراسی و مردم سالاری دینی، جریان های عوام فریب ، افراطی و موج سواراستمرار داشته حتی در روستاها و شهرها حرف اول را بزنند.

وی ادامه داد:نظام اسلامی این حرکت جدید را به رسمیت شناخت و مردم نیز چون دوم خرداد اعلام کردند که تغییر می خواهند چه در نگاه به درون و بیرون و مسائل اقتصادی و چه در گزینش افراد برای تصدی امور، مردم به نگاه های تازه دست پیدا کردند.

علا ، اظهار داشت: اگر چه مشکلات بسیاری همچنان بر زمین مانده است همینکه در مناظرات کاندیدای ریاست جمهوری آقای جهانگیری با کلام استوار و دلنشین دردهای  چهارسال گذشته دولت را برای مردم تشریح کند جای بسی خوشحالی است.

وی افزود: مردم بایستی  در مناطرات سخن حق را بشنوند تا بهترین را انتخاب کنند.

علا با اشاره به مذاکرات برجام ، گفت: برجام به عنوان دستاورد مهم دولت تدبیر و امید که عمر چهار ساله دولت به آن اختصاص یافت از اهمیت بالایی برخوردار است، اما چون در منطقه دیپلماسی تعریف شد کمتر به چشم مردم عادی آمد،بنابراین ضرورت دارد تا فعالان سیاسی، نخبگان، نویسندگان و رسانه ها عدم درک همه اقشار مردم از حلقه مفقوده برجام را با مطالب و توضیحات پیرامون این دستاورد بزرگ به خوبی برای مردم تشریح کنند.

وی با بیان اینکه برجام توانست دشمنان قسم خورده این نظام را وادارکند تا حقوق ما را به رسمیت بشناسند، عنوان کرد: متاسفانه مخالفان دولت با بی مهری و بداخلاقی از یک منظربه برجام نگاه کردند ، هرگز نگفتند که دشمنان انقلاب چه هزینه ای پرداخت کردند .

علا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کنش گران اصلی درمنطقه و بین الملل به خود افتخار می کند، ادامه داد: برجام میخی بر ضمانت اقتدار نظام بود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این راه صحه گذاشته است و امروز می بینیم آنچه که رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده انجام داده اند، بدون تایید نظر رهبری انجام نشده است .

علا با بیان اینکه ملت ما هرگز اجازه نمی دهد کسی از خارج کشوردر امورات  داخل دخالت کند، گفت: رهبری به عنوان دیده بان نظام خطرات را رصد و گوشزد می کند اما این به معنای نفی برجام نیست.

فعال سیاسی اجتماعی اصلاح طلب ، افزود:این بزرگترین دلیل ادعای دروغ کسانی است که می خواهند میان رهبر معظم انقلاب ودولت تقابل و رویارویی ایجاد کنند.

علا تاکید کرد: این دروغ بزرگ را نه تنها باور نکنید بلکه باید آنرا به مردم تبیین کنید اگر دولت اعتدال برگشوده شدن فضا در داخل تاکید کرد تحقق مطالبات مردمی بوده است.

وی ، گفت:زمانی بود که عالی ترین مقام اجرایی کشور سخن از هاله نور می کرد، یا ادعا می کرد که یک دانش آموز نوجوان در زیرزمین خانه خود انرژی هسته ای ساخته است اما اکنون منطق و عزت به کشور بازگشته است.

علا به توهم احمدی نژاد در خصوص اجرای وظایف رهبری در کشورو تعدی از فرامین رهبری اشاره کرد و افزود: بنی صدر هم دچار این توهم شده بود اما مردم به محض اینکه فهمیدند مخل منافع نظام است، او را حذف کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت قبلی دولت موج و توهم بود و دولت روحانی دولت تعقل و تفکر است، افزود: این تفکر نیازمند زمان برای اثبات است و باید در این زمینه هزینه داد.

علا،با بیان اینکه به ثمر رسیدن برجام یک رزمایش بین المللی بود، گفت: چنانچه این مردم قدر این دولت را ندانند به خوشان جفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه ،گرچه دولت شاید در برخی از موارد نتوانست آنطور که باید و شاید پاسخگوی مردم باشد،گفت: عزت در سطح بین المللی و سربلندی عوامل مهم انتخاب دوباره روحانی به شمار می آید.

این شاعر و نویسنده ، گفت: بنده به عنوان مازندرانی چشم امید به هم استانی های خود دارم و امیدوارم که مردم فریب رگه هایی از تبلیغات احمدی نژادی را در مناظره ها نخورند.

وی با اشاره به اینکه جفاهای زیادی به دولت اصلاحات بویژه خاتمی شده است، افزود: آن شخصی که با ادبیات گزنده با رهبری سخن گفت شخص آقای خاتمی نبود، آن کسی که قهر 11 روزه کرد آقای خاتمی نبود، بلکه هیچ گاه حلقه محبتش با رهبری گسسته نشد.

 وی عنوان کرد:مازندران همواره در عرصه های اجتماعی و فرهنگی پیشتاز بوده است و امیدواریم که در انتخابات آینده هم نقش برجسته ای را ایفا کنند.

علا با بیان اینکه مار گزیده دوبار از یک جا گزیده نمی شود ، افزود: دولت اهل تقابل نیست بلکه با تاسی از فرامین رهبری به آرامش مردم فکر می کند.

وی عملکرد دولت تدبیرو امید در حوزه فرهنگ را نامطلوب دانست و افزود: از عملکرد فرهنگی دولت روحانی راضی نیستم و این نگاه شخصی من است اما وقتی در جایگاه ناظر سیاسی قرار می گیرم باید بگویم مرمت ویرانه ای که احمدی نژاد تحویل روحانی داد فکر نمی کنم در چهار و سال وچهل سال تعمیر شود.

علا با بیان اینکه دولت تدبیر و امید درفضای فرهنگی به خوبی عمل نکرده است و در طول این دوره سال در مضیقه فرهنگی بودیم، گفت: شاید حجم فعالیت دولت در حوزه دیپلماسی و مشکلاتی که داشتیم باعث شد دولت نتواند به حیطه فرهنگ توجه بیشتری داشته باشد و امیدوارم دولت در چهار سال آینده به این حوزه بیشتر توجه کند.

علا با ابراز تاسف از اینکه گاهی از ارزش ها استفاده ابزاری می شود، ادامه داد: در عرصه هنر عموما به موسیقی جفاهای زیادی شده و استفاده ابزاری فراوانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از بزرگان نقل شده است که دیانت  در هر عرصه ای مخالف ابتذال است ابتذال با ذات جمهوری اسلامی منافات دارد ، ادامه داد: : دیانت. بنیانگذار نظام نه با سینما مخالفت کردند و نه با موسیقی و نه با حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی، در ابتدای انقلاب، از امام استفتا شد که آیا همخوانی زنان در برنامه های موسیقی ایراد دارد، ایشان پاسخ دادند اگر مفسده ای نداشته باشد شنیدن صدای بانوان ایرادی ندارد.

علاافزود: چنانچه در دوره بعد انتخابات آقای روحانی اقبال دوباره برای ریاست جمهوری نداشته باشد در همه زمینه ها با بحران مواجه می شویم، چون روحانی دولت اقدام و آغازکننده در دیپلماسی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بود که بعد از یک عقب گرد خیلی سخت، آغاز شد و اگر در نیمه راه، روحانی متوقف شود دچار بحران می شویم.

وی ، گفت:  اگر چه رقبای آقای روحانی برای ما محترم هستد اگر بر سر کار آیند نگرش آنها خطرناک بوده و برای ملت و حتی نظام و رهبری نیز منفعت ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز