خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی

وعده پرداخت یارانه، تحقیر شخصیت مردم وخرید آشکار آراست

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۴۶

در گذشته، تولید نفت جمهوری اسلامی ایران به کمتر از 500 هزار بشکه رسیده بود و بازار فروش نداشت اما امروز، ایران در پرتو عقلانیت، تدبیر و خردورزی جایگاه شایسته ای در مناسبات دارد و فناوری راحت به خدمت توسعه و اقتصاد در آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از بهشهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش مردمی حامیان دکتر حسن روحانی اظهار کرد: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی امری تزیینی نیست بلکه پدیده ای واقعی و جدی در تعیین سرنوشت ملت و آینده ی مملکت است، مردم تعیین خواهند کرد کشور برای 4 سال آینده بر چه مداری حرکت کند آیا مسیر عقلانیت، خردورزی و تدبیر در تمشیّت امور و مدیریت کشور یا پرداختن به هیجانات و فعالیت های کاذب و نامربوط ادامه یابد.

علی نجفی خوشرودی گفت: بعد از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی، این مسئولین و زمامداران هستند که باید خودشان را برای مردم هزینه کنند نه اینکه مردم و کشور را هزینه ی ادّعاهای واهی، نامربوط و غیرمبتنی بر اسناد و قوانین بالادستی کشور کنند.

وی حفظ استقلال، آزادی، تمامیّت ارضی کشور، استقرار حاکمیت ملی، اهتمام به بهره گیری از سیاست خارجی  در تمشیّت امور داخلی، تلاش برای تامین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، تامین رفاه  و آسایش مردم از اهداف و آرمان های سیاست خارجی همه نظام های سیاسی کشورها برشمرد و ادامه داد: دیپلماسی عزت مدار در مناسبات بین المللی یکی از سرفصل های مهمِّ فعّالیّت دولت تدبیر وامور در 4 سال گذشته است.
 
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران به جهت سرزمین، جمعیّت، منابع طبیعی ، تاریخ، هویت ملی  وتمدنی ایران، فرهنگ غنی و ادبیات پویا جزو 15 کشور قدرتمند دنیا است و سه اصل کلان عزّت، حکمت و مصلحت از طریق سیاست مبتکرانه و مقتدرانه تامین می شود.
 
نجفی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با دنیا است، افزود: این تعادل سازنده و اعتدال بر 4  سرفصل نه سازش، نه تسلیم، نه انفعال و نه تقابل استوار است.
 
وی ادامه داد: دولت تدبیر وامید سعی کرد دایره ی دوستی ها را افزایش و در راستای کاهش تنش و تهدیدات بین المللی تلاش کند و منزلت ایران و ایرانیان را در دنیا ارتقا دهد، انزوای فزاینده ی بین المللی علیه ایران را کاهش دهد و فرصت سازی، تهدید زدایی و اعتمادسازی کند.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دولت تلاش کرد عقلانیت و گفتگو را به عنوان راهبرد برد -برد در دنیا و در معادلات روابط با سایر کشورها در سطح منطقه ای و بین المللی حاکم کند از این منظر برجام تولید شد؛ برجام یک توافق بین المللی چندجانبه است که با حمایت مقام معظم رهبری وتلاش مجدانه ی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.
 
علی نجفی گفت: پروژه ی امنیتی سازی ایران در سطح افکار عمومی دنیا از سوی دشمنان ، ایران هراسی در محافل تبلیغاتی بین المللی و در تمامی کرسی های علمی و سیاسی، تحریم در حوزه نفت، گاز ، بیمه، حمل و نقل بخشی از شرایط قبل از برجام بود اما دولت تدبیر وامید با بهره گیری از فتوای رهبری ودر پرتو هدایت های داعیانه ی ایشان و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران توانست آن شرایط را پشت سر گذارد.
 
وی ادامه داد: با تلاش های این دولت، پروژه ی امنیتی سازی از این مملکت دور شد و همه ی تحریم های مرتبط با فعالیت صلح آمیز هسته ای با استفاده از سازوکارهای بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو شد .
 
این دیپلمات برجسته گفت: در تاریخ معاصر، پرونده ایران اولین و تنها پرونده ای بود که در فصل 7 منشور سازمان ملل متحد قرار گرفت یعنی بر این اساس این کشور علیه صلح و امنیت بین المللی است ؛ این دولت  توانست  از طریق مذاکره و سازوکار بین المللی جنگ و خونریزی، مناقشه و منازعه را از مردم منطقه دور کند.
 
نجفی گفت: در گذشته، تولید نفت جمهوری اسلامی ایران به کمتر از 500 هزار بشکه رسیده بود و بازار فروش نداشت اما  امروز، ایران در پرتو عقلانیت، تدبیر و خردورزی جایگاه شایسته ای در مناسبات دارد و فناوری راحت به خدمت توسعه و اقتصاد  در آمد.
 
وی ادامه داد: سیاست خارجی به کمک اقتصاد مقاومتی آمده و افزایش اشتغال و رونق تولید، افزایش 40 درصدی صادرات، کاهش 25 درصدی واردات، کاهش نرخ تورم از 46 درصد به 8 درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی 6 به مثبت 8، نوسازی ناوگان هوایی و حمل ونقل، تثبیت نرخ ارز و تقویت پول ملی، احیای صنعت توریسم و گردشگری از مهمترین دستاوردهای این دولت است.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما متکی به توانمندی داخل هستیم اما با دنیا قهر نیستیم و نخواهیم کرد؛ کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه ها و ادعاهایی را مطرح کنند که متناسب با ظرفیت، مختصات اقتصادی کشور، قوانین بودجه سالانه و قانون برنامه پنجم توسعه کشور باشد و بایستی دولت ، سازوکار فکر کردن، خلاقیت ، نوآوری و کارآفرینی را برای شهروندان فراهم کند که در این صورت دولت مقبولیت ، امنیّت و آرامش دارد
نجفی اضافه کرد: مردم منبع اصلی اقتدار و عزت این کشور هستند علی رغم همه اختلافات، مشکلات، کمبودها و کاستی ها در داخل کشور در فریاد زدن صدای اصلاحات، عقلانیت و تدبیر  یک صدا و یک نوا هستیم. زنده باد اصلاحات و اعتدال، زنده باد خردورزی و عقلانیت  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز