خبرگزاری کار ایران

یک دکترای مدیریت راهبردی کسب و کار DBA تاکید کرد؛

لزوم شناسایی نیازهای مصرف کننده برای راه اندازی کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۴۷

کارآفرینان بایستی بر این موضوع واقف باشند که جامعه و رفتار مصرف کننده تغییر کرده است لذا باید در این مسیر، فعالیت های خود را بهبود ببخشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علیرضا مزیدی، به مناسبت برگزاری همایش " در مسیر موفقیت من" در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  کارآفرینی برآیند مرحله به مرحله برای رسیدن به هدف و پول است از سویی برای راه اندازی یک کسب و کار نیازمند یک " بیزینس پِلَن" یا طراحی کسب و کار هستیم.

وی افزود: امروز بالای 98 تا 99 درصد از شرکت های ما الفبای کسب و کار روز دنیا را ندارند و بیشتر به جنبه های فیزیکی کسب و کار(ماشین آلات، فضای محیطی و..) توجه دارند لذا به دانشی که بخواهد از جنبه فیزیکی در جهت کار  استفاده کند توجه ندارند.

بنیانگذار ستارگان فروش ایران، بااشاره به اینکه بین فروش و بازاریابی تفاوت زیادی است، افزود: این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان و صاحبان شرکت ها (در ایران) از این تفاوت ها غافل هستند به همین خاطر علم کسب و کار در بنگاه های اقتصادی ما پایین است.

مزیدی، با تاکید بر ضرورت تهیه یک طرح کسب و کار"BP" در فضای کارآفرینی، افزود: امروز دیگر با فروش محصولات در کوچه و خیابان نمی توان به برند تبدیل شد چرا که دنیا و اقتصاد آن تغییر کرده است.

وی، با اشاره به سرعت و قدرت نفوذ تکنولوژی روز در زندگی بشر، تغییر رویه کسب و کار را منبعث از تکنولوژی امروز دانست و گفت: 94درصد از کسب و کار ما قبل از رسیدن به 5 سال دچار ورشکستگی می شوند که این آمار خوبی نیست.

دکترای مدیریت راهبردی کسب وکاربا اعلام این خبر افزود: آمار مربوط به ورشکستگی کسب و کار در کشوری که ظرفیت بالایی در حوزه کارآفرینی دارد نشانه این است که افراد راه و روش درست کسب و کار را نمی دانند؛ البته برندهایی هم در کشور وجود دارد که با وجود مشکلات توانستند خوب کار کنند و سرپا بمانند.

مزیدی، با تاکید بر شناخت و یادگیری ابزار کسب و کار و اجرای کامل  قواعد و دستورالعمل های کسب و کار، گفت: کارآفرینان بایستی بر این موضوع واقف باشند که جامعه و رفتار مصرف کننده تغییر کرده است  لذا باید در این مسیر، فعالیت های خود را بهبود ببخشند.

محمد مصطفی لو در ادامه این نشست ، اظهار داشت: مشکل اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های مهم کشور هدف مهم این همایش به شمار می آید.

وی افزود: "چه کسی برای چه کاری مفید است، جایگاه خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، استراتژی کسب و کار"  از محور های مهمی است که در این همایش به آن پرداخته می شود.

مشاور کسب و کار ، با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری از جمله شاخصه های مهم ایجاد کسب و کار به شمار می آید، گفت: جایگاه خلاقیت و نوآوری در کسب و کار اجتناب ناپذیر و ضروری تلقی می شود .

وی با بیان اینکه خلاقیت پیدایی و تولید یک اندیشه و فکر جدید است در حالی که نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکرجدید است،ادامه داد: تمایز این دو به این صورت است که اندیشه ای که خلق می شود علاوه بر بدیل بودن برای نوآوری باید در عمل قابل اجرا نیز باشد و افراد باید بتوانند که ایجاد را به نوآوری تبدیل کنند.

مصطفی لو با بیان این مطلب افزود:  پیش از آنکه نوآوری داشته باشیم باید خلاقیت داشته داشته باشیم چرا که خلاقیت اندیشه  و نوآوری را به وجود می اورد ،بنابراین خلاقیت به عنوان شاخصه اصلی  در ایجاد کسب و کار می تواند بیار موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز