خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد :

آغاز تدوین برنامه جامع سلامت مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۹۳

استاندار مازندران با اعلام آغاز تدوین برنامه جامع سلامت استان ، از تمامی دستگاههای اجرایی خواست تا برای تحقق اهداف این برنامه همکاری کنند .

به گزارش ایلنا از ساری ،ربیع فلاح در نشست کارگروه امنیت غذایی و سلامت استان که در بیمارستان آیت الله روحانی بابل برگزار شد ، گفت : 25 درصد فعالیت های حوزه سلامت مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی و 75 درصد دیگر مربوط به سایر دستگاههای اجرایی است.

وی افزود : باید جایگاه هر دستگاه اجرایی در حوزه سلامت ، امنیت غذایی و بهداشت و درمان مشخص شود و تمامی فعالیت های آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

فلاح گفت : حوزه سلامت بسیار مهم و حائز اهمیت است به خصوص در استان مازندران که میزان مصرف مواد غذایی نسبت به سایر استان ها بیشتر است ، لذا ضرورت دارد در حوزه سلامت و بهداشت و درمان حرکت های نو و همه جانبه ای آغاز شود.

وی سهم آموزش و پرورش را در ارتقاء سلامت بهداشتی جامعه مهم توصیف کرد و افزود : رتبه بندی بهداشتی مدارس غیر انتفاعی مازندران یک ضرورت است و آموزش و پرورش باید تکلیف مدارس غیر استاندارد و نا امن را مشخص کند.

استاندار مازندران اظهار داشت : همه مدارس استان مازندران باید حداقل استاندارد های لازم بهداشتی و فضای آموزشی را داشته باشند که این امر در ارتقاء سلامت بسیار مهم است.

وی اضافه کرد : ساماندهی ماشین های لجن کش و بررسی مشکلات زیست محیطی ناشی از تخلیه فاضلاب ها در استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد که نابسامانی در این حوزه خطرات جدی را در حوزه سلامت به همراه دارد.

اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران با حضور استاندار و روسای دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز