خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشوربیان کرد:

وضعیت بحرانی 12 شناگاه در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۱۹

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشورگفت: 12 شناگاه استان مازندران به لحاط آلودگی در وضعیت بحرانی است.

به گزارش ایلنا، ضیاء الدین  الماسی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه همکاران ستاد سواحل استان برای ایجاد فضایی بی خطر برای گردشگرانی که وارد مازندران می شوند و تلاش برای فراهم کردن  پوشش خدمات برای ورود 20 میلیون گردشگر و اینکه با خاطرات خوش و بدون هیچ غرقی به مبدا سفر برگردند مقدس است .

وی افزود: نکته مهم این است که اگر با این اقدامات  گردشگر سالم و غرق نشده به مبداء سفر خود بر گردد  مشکل دیگری به واسطه شنا  چند ساعته یا چند دقیقه ای در بستر  رودخانه  های حامل فاضلاب است که می تواند در قالب   انواع  بیماری های گوارشی، پوستی، قارچی، چشمی و ... سالهای سال آنان را  درگیر کند .

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست کشور در ادامه از وضعیت بحرانی و آلودگی آب 12 شناگاه  استان مازندران به دلیل میکروبی بودن آن خبر داد و گفت: حدود دو نیم سال است است که به طور منظم سازمان محیط زیست پایش میکروبی با نمونه میکروبی را جهت تعیین وضعیت آلودگی شناگاه ها انجام می دهد.

الماسی عنوان کرد:ضوابط محیط زیستی برای شناگاه های که در مصب رودخانه و در ناحیه شهری قرار دارند ، شناگاه هایی که در جمع کردن زباله آن ضعف مدیریتی است و تجمیع پسماند و زباله در ناحیه شناگاه ها وجود  دارد ، تعیین شده است.

وی رسیدگی و توجه به موضوع رسیدگی به آلودگی شناگاهها از حقوق شهروندی  دانست و گفت: در طول سه سال پایش منظم  از شناگاه ها صورت گرفت  شناگاه های الوده شناسایی شدند و ادامه خواهد داشت و برخی از آنها  به سبب جریانات دریایی ، تمهیدات مدیریتی از دور خارج شدند.

الماسی ادامه داد: سرریز شدن فاضلابهای مسکونی  و بیمارستانی به دریا و رودخانه های منتهی به دریاوضعف در جمع آوری زباله شناگاها مشکلات زیادی در زمینه سلامتی  برای شناگران ایجاد می کند.

وی متذکرشد:شناگاههای مازندران از وضعیت استاندارد خارج شده است و محیط زیست با روش پرچم گذاری وضعیت بهداشتی و سلامت شناگاهها را به اطلاع گردشگران می رساند.

الماسی ادامه داد: بر این اساس دو رنگ آبی با نشان دادن  وضعیت مناسب و قابل قبول  و رنگ زرد  وضعیت احتمال آلودگی آب  را مشخص  خواهد کرد.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریای سازمان محیط زیست تاکید کرد:مناطق الوده باید به اطلاع مردم رسیده شود و پرچمها در همه مناطق به سرعت نصب شود.

الماسی افزود: در جایی که پرچم زرد نصب شده شناگر بایستی  در آن ناحیه تن به آب نزند.

وی افزود: دستورالعمل پرچم گذاری  در سال گذشته ابلاغ شده و امسال حتما باید توسط استانها  در دستور کار قرار گیرد و تقاضا داریم استاندار ها همکاری کنند .

به گفته الماسی تفاهم نامه ای امضا خواهد شد تا اسم سه وزارت با همکاری وزارت کشور ،علوم پزشکی وبهداشت و درمان و سازمان محیط زیست برروی پرچمها نصب و در استانهای ساحلی به کار گیری شود.

وی در خصوص اقدامات اورژانسی در پاسخ به سوال استاندارگفت:  مکانهای آلوده  در جایگاه نامناسب باید جابه جا شود و برای شنا کلا ممنوع گردد.

الماسی در ادامه گام دوم راجدی گرفتن مدیریت پسماندشهرهای ساحلی عنوان کرد و افزود: مدیریت پسماند شناگاها توسط دهیاریها شهرداریهای سواحل استان باید جدی گرفته شود.

به گفته وی فاضلابهای تصویه نشده بایدسومین گام در اجرای سالم سازی سواحل است که باید در اولویت قرارگیرد  سیستمهای تهویه در دستور کار محیط زیست است که باید پیگیری شود و سرمایه گذاری در زمینه تاسیس تصویه خانه تسریع شودچراکه امکان بهسازی محیط در بسیاری از شناگاهها وجود دارد.

الماسی ادامه داد: ابعاد و رنگ  پرچم و علائم محیط زیست،  وزارت کشور  تا قبل از عید فطر ابلاغ می شود تا حتما برای ایام تعطیلات عید فطر در شناگاه ها نصب شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز