خبرگزاری کار ایران

میهمانی خدا با همت جمعیت حمایت از ناشنوایان ساری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۱۱

جامعه ناشنوای پایگاه شهدای گمنام حوزه شهید رجایی شهرستان ساری شامگاه چهارشنبه مهمان سفره خدا در ماه ضیافت شدند و با دلهایشان به مهمانی معبود رفتند.

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا دلها را یکی کرد و با نگاه به سوی خدا ، مهمان او شد، اینجا زبان معنا ندارد ، چرا که باید با دل خدا را نگریست و نیایش کرد به همین دلیل جامعه ناشنوای پایگاه شهدای گمنام حوزه شهید رجایی شهرستان ساری شامگاه چهارشنبه مهمان سفره خدا در ماه ضیافت شدند و با دلهایشان به مهمانی معبود رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، علیجان شمشیربند در این مراسم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ، به اهمیت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: یکی از این فرصت های  مبارک، روزها و شب های ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: این فرصت به اندازه ای مقدّس و با برکت است که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن فرمودند: مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب هایش بهترین شب ها و ساعاتش بهترین ساعات است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه ناشنوایان نزدیک ترین بندگان به خداوند هستند، گفت: چرا که ناشنوایان از نعماتی در درگاه خداوند بهره مند می شوند که ما از این الطاف بی بهره هستیم.

شمشیربند ادامه داد: شاید ناشنوایان به ظاهر از نعمت شنیداری برخوردار نباشند اما دلشان صاف بوده و بسیاری از مهربانی ها را به خوبی حس می کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا در چنین ضیافت پاک و صمیمی مسئولین استانی و شهرستانی ما به رغم دعوت از آنان در این مراسم معنوی حضور پیدا نکردند، گفت: چه مهمانی بهتر از مهمانی خدا و هم سفره شدن با این انسانهای پاک و معصوم است .

شمشیربند ، افزود: چنانچه در مهمانی های به این افراد توجه نکنیم حتم دارم خودمان ضرر کرده ایم چرا که ناشنوایان از توجه خدا برخوردارند.

زهرا کریمی رئیس جمعیت حمایت از ناشنوایان  شهرستان ساری، اظهار داشت: این جمعیت بیش از 500 ناشنوای زن و مرد را تحت پوشش خود قرار داده است و این تعداد از ناشنوایان تحت حمایت سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

وی به ضیافت افطار ویژه ناشنوایان که در بیت الزهرا برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این مراسم که که ویژه ناشنوایان و خانواده های آنان بوده است بیش از 300 نفر حضور داشتند .

رئیس جمعیت حمایت از ناشنوایان  شهرستان ساری با بیان اینکه بسیاری از مدیران استانی و شهرستانی در این مراسم دعوت شده بودند، با ابراز تاسف گفت: متاسفانه هیچ یک از مسئولین و مدیران شهری و استانی در این ضیافت حضور پیدا نکردند.

وی ،گفت: این مراسم مطابق معمول هر سال در راستای اکرام و اطعام مددجویان و ایتام تحت پوشش انجام شد و هزینه مالی این سفره اطعام را توسط جمعیت ناشنوایان تامین شده است.

کریمی به عمده مشکلات ناشنوایان در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: کاستی هایی در بحث اشتغال ناشنوایان کاملا احساس می شود. متأسفانه کارخانجات و ادارات بزرگ در حق ناشنوایان کم لطفی کرده اند و از قابلیت های آنان در به کارگیری در مشاغل گوناگون استفاده نمی شود.

وی افزود: اغلب این ناشنوایان از مهارت های بالایی برخوردارند و اغلب آنان نیز دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه های مختلف هستند.

کریمی به دیگر خواسته های ناشنوایان نیز اشاره کرد وگفت: ناشنوایان نیاز به تسهیلات لازم برای ازدواج دارند و مسئولان مربوطه باید گام های استوار و محکمی در این زمینه بردارند.

کریمی تاکید کرد: اجتماع باید این قشر از جامعه را جدا از خود احساس نکند و به منظور نزدیک شدن به آنان تمام تلاش خود را انجام دهد.

حجت الاسلام مهدی رفعتی مسئول گروه آموزشی زبان اشاره در حوزه علمیه قم، نیز در این مراسم با زبان اشاره برای ناشنوایان این مراسم برنامه های فرهنگی اجرا کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز