خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری مازندران:

مازندرانی ها 30 لیتر بیشتر از متوسط کشوری آب مصرف می کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۳۵

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: سفره های زیرزمینی در مازندران وسعت نداشته و با تهدیدهای شور مواجه هستیم ضمن اینکه با کاهش 21 درصدی بارندگی در استان مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مدیر عامل آبفای شهری مازندران، گفت: حدود 57 هزار فقره انشعاب در این استان، 137 کیلومتر اصلاح شبکه، احداث 74 کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن به ظرفیت 11 هزار و 250 متر مکعب، حفر 21 و تجهیز 19 حلقه چاه و احداث 10 ایستگاه پمپاژ، در دولت تدبیر و امید در استان مازندران اجرا شده است.

ذبیح الله  ذاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه،با اشاره به اینکه منابع آب برخی شهرهای مازندران از نقاط دور دست برای شهروندان استان تامین می شود و در مسیر خط انتقال آب استان مازندران روستاهایی هستند که نسبت به جمعیت شهری از خدمات بیشتری بهرمند می شوند،اظهار داشت:شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران به  2 میلیون و 500هزار نفراز جمعیت شهری و روستایی آبرسانی می کند.

وی افزود: 90 درصد منابع آب استان از طریق سفره های آب زیرزمینی تامین می شود که طی سالهای اخیر در میزان بهره مندی از آبهای سطحی با استفاده از آب سد شهید رجایی ساری، میجران و البرز رشد خوبی داشته ایم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه توجه به کیفیت آب ،خط قرمز ما است، گفت: 588 هزار مشترک زیرپوشش خدمات شرکت هستند، و آحادی که خدمات می دهیم بالغ بر یک میلیون فقره یا آحاد است.

ذاکری افزود: در راستای  منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 95 مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با80 میلیارد تومان اعتبار هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد:  این تصفیه خانه برای  105هزار نفر جمعیت راه اندازی می شود که با این اقدام  80 هزار نفر به مشترکان آب و فاضلاب اضافه می شود.

ذاکری ، با بیان اینکه هم اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر و چالوس در مدار فعالیت قرار دارد، ادامه داد: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فعال استان 68 هزار و850متر مکعب است که سال گذشته بالغ بر 101میلیارد تومان از اعتبارات ملی، استانی و شرکت برای اجرای طرح‌های فاضلاب استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های فاضلاب در شهرهای قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر در حال اجراست، گفت: اگرچه استان در این بخش عقب ماندگی  دارد اما با پیگیری هایی که صورت گرفت از سال 94این طرح  آغاز شده که به دلیل کمبود اعتبارات با کمک بخش خصوصی و اعتبارات  بانک های جهانی اجرایی خواهد شد.

ذاکری،  ادامه داد:  طی نشستی که با بانک توسعه اسلامی داشتیم برای این  پنج شهر نزدیک به 49میلیون یورو اعتبار گرفته شد در عین حال در سال 95این اعتبار با پیگیری ها نزدیک به 281میلیون یورو  رسیده است.

وی، با یادآوری اینکه  اجرای طرح فاضلاب در ۵شهر یادشده  چهارسال برای اجرا و یکسال برای کارهای اداری زمان نیاز است ، با این اقدام برای هر شهر457 هزار نفر اضافه میشود و 25درصد مشترکین ما تحت پوشش فاضلاب قرار می گیرند.

ذاکری افزود: در برنامه ششم  برای شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه  جزو اولین شرکت هایی بودیم که ردیف گرفتیم که قرار است طرح فاضلاب در این شهرها هم در مدت چهار سال با اعتباری بالغ بر  250 میلیارد تومان اجرایی شود البته از این میزان اعتبار 200میلیارد تومان آن توسط دولت و مابقی توسط شرکت آب و فاضلاب پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل آبفای شهری  مازندران اظهار داشت: کل بدهی ها به شرکت 25 میلیارد تومان است که انتظار داریم  مشترکین با پرداخت به موقع آب بهاء ما را در ارائه خدمات کیفی تر به مشترکین کمک کنند.

وی افزود: این درحالی است که اعتبارات تخصیص داده شده به استان در بخش آب و فاضلاب استانی است اما خدمات ما کشوری ارائه می شود.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران از موافقت بانک توسعه اسلامی برای اختصاص 281میلیون یورو اعتبار برای ۵ شهر قائم شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر خبر داد و گفت: اجرای فاضلاب در شهرهای مذکور از سال آینده آغاز می شود و جمعیتی بالغ بر 457 هزارنفر تحت پوشش شبکه های فاضلاب قرار می گیرند.

ذاکری با اعلام اینکه 7میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبرسانی و فاضلاب پروژه های مسکن مهر میارکلا و شقایق ساری، جویبار و پلم کتی بهشهر اختصاص یافته است افزود: این پروژه ها در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مازندرانی ها 30 لیتر بیشتر از متوسط کشوری آب مصرف می کنند، گفت: سفره های زیرزمینی در مازندران وسعت نداشته و با تهدیدهای شور مواجه هستیم ضمن اینکه با کاهش 21 درصدی بارندگی در استان مواجه هستیم.

مدیر آبفای شهری مازندران بیان کرد: حدود 57 هزار فقره انشعاب در این استان، 137 کیلومتر اصلاح شبکه، احداث 74 کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن به ظرفیت 11 هزار و 250 متر مکعب، حفر 21 و تجهیز 19 حلقه چاه و احداث 10 ایستگاه پمپاژ، در دولت تدبیر و امید در استان مازندران اجرا شده است.

ذاکری افزود: : در بخش فاضلاب نیز پروژه فاضلاب جویبار با هزینه 137 میلیارد ریال در سال 93 به بهره برداری رسید و علاوه بر آن شاهد لوله گذاری فاضلاب به مقدار 118 کیلومتر، نصب سیفون فاضلاب به میزان 10 هزار و 142 فقره، ایجاد پکیج گندزدایی با آب ژاول برای پساب فاضلاب و خروج سامانه های کلرزنی گازی مخازن جمع کننده آمل، بابل و شهر گلوگاه بوده ایم.

مدیر عامل آبفای شهری ادامه داد: پروژه آب شیرین کن گلوگاه از پروژه های بخش غیردولتی این شرکت از طرح های در دست اجراست که هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت تامین آب به میزان 5 هزار و 400 متر مکعب در شبانه روز است.

وی گفت: این طرح در سال گذشته 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 30 درصد پیشرفت ریالی داشته است و برای سال جاری پیشرفت 100 درصدی فیزیکی و ریالی آن پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز