خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی خبر داد:

افزایش 10 درصدی تولید عسل در سوادکوه شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۵۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی از افزایش 10 درصدی تولید عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،قاسم حکمت‌شعار در بازدید از زنبور‌ستان های شهرستان سوادکوه شمالی در منطقه ییلاقی سد لار اظهار ‌کرد: این منطقه از نظر پوشش گیاهی غنی از گیاهان دارویی نظیر آویشن، گون، باریجه و دیگر گیاهان دارویی است که برای تولید عسل مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: از گذشته تا‌کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده و مهمترین خاصیت آن، ضد میکروبی بودن آن است.

 وی ادامه داد: درحالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد، اما به دلیل اینکه عسل حاوی آنتی‌بیوتیک و آنزیم دیاستاز است، میکروب‌ها در معرض عسل نابود می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی اظهار کرد: میزان تولید عسل این شهرستان در سال گذشته 430 تن بوده که با رشد 10 درصدی در سال جاری به 470 تن افزایش یافته ‌است.

وی با بیان اینکه سرما و برف سال گذشته خسارت زیادی به 400 زنبوردار فعال این شهرستان وارد کرد، ادامه داد: تاکنون 4 میلیارد ریال تسهیلات خسارت به 60 زنبوردار این شهرستان اختصاص داده ‌شد و بهره‌برداران برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز