خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران خبر داد:

فراخوان جمع اوری نذورات مردم برای ایجاد موکب در مهران، نجف و کربلا

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۹۹

مسئول ستاد مردمی بیعت حسینی استان مازندران از فراخوان جمع آوری نذورات مردم برای ایجاد موکب در کربلا، نجف و مرز مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،احمدی با اشاره به پیاده روی اعضای گروه جهادی علمدار در اربعین سال 92 ، در مورد تشکیل این نهاد مردمی اظهار کرد: پس از پیاده روی برخی از اعضای گروه جهادی علمدار در  اربعین سال 92 ، برای پر شور کردن این مراسم معنوی و مقابله با تهدیدات داعش به منظور کم رنگ کردن حضور مردم، در سال 93 از بین اعضای این گروه ، ستادی ایجاد شد تا در پیاده روی اربعین حسینی موکب برپا کنند.

وی با بیان اینکه سال 93 اولین موکب را ایجاد کردیم، اظهار کرد: اولین موکب در عمود ۷۷۷ برپا شدسال بعد یکی در کربلا اضافه کردیم وسال 95 هم همان دو موکب تکرار شد.

احمدی هیئت مدیره ستاد بیعت حسینی مازندران را متشکل از 10 نفر دانست و اظهار کرد: فعالیت های ستادی، مدیریتی  و هماهنگی های لازم بر عهده این 10 نفر است.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران با بیان اینکه یک گروه پیش قراول 20 مهر ماه برای ایجاد زیرساخت های موکب عازم عراق می شوند، اظهار کرد: فعالیت ستاد بیعت حسینی برای حضور بهتر در اربعین امسال از مرداد ماه آغاز شده است. وی گفت: مکان موکب مازندرانی ها در کربلا متغیر است اما حوالی شارع العباس که خیابان منتهی به حرم حضرت ابوالفضل (ع) است قرار دارد.

احمدی به ایجاد موکب در مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز و احساس رسیدگی به نیازهای اولیه مردم، قصد داریم در مرز مهران موکبی را برپا کنیم.

وی خدمات ارائه شده در موکب های ستاد بیعت حسینی مازندران را کامل دانست و تاکید کرد: سال گذشته در موکب عمود 777 به 3000 نفر در را صبحانه، ناهار و شام می دادیم همچنین در موکب کربلا نیز  به همین مقدار از تمامی خدمات بهره می برند.

احمدی با بیان اینکه تیم پزشکی و خدماتی کامل در موکب ها حضور دارند، تصریح کرد: تمامی هزینه ها در این موکب ها از نذورات مردمی است که هر سال به حساب ستاد مردمی بیعت حسینی واریز می شود.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران عراق را مشتاق به حضور موکب های ایرانی دانست و اظهار کرد: زائران مازندرانی می توانند در زمان پیاده روی اربعین به موکب مستقر در عمود 777 که در حد فاصل 45 کیلومتری نجف و 35 کیلومتری عراق دارد مراجعه کنند.

وی اربعین را اجتماع بزرگ شیعیان جهان دانست و اظهار کرد: در کربلا شیعیانی از کشورهای آمریکایی و آفریقایی را مشاهده کردیم شوق حضور در مراسم اربعین را داشتند حتی شیعیانی از آسیای دور خود را به مراسم اربعین رساندند.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران افزود: عراقی های اهل بصره 400 کیلومتر پیاده روی می کنند تا خود را به اربعین برسانند.

وی افزود: اربعین، مناسک حج و کربلا کعبه شیعیان است.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران در پایان از خیران، مردم و دلسوختگان حسینی خواست تا نذورات خود را مراسم اربعین حسینی به شماره حساب ستاد مردمی بیعت حسینی (3102042017355300001) بانک انصار واریز نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز