خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد؛

لزوم سالم سازی فضای مجازی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۶۳۹

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم سالم سازی فضای مجازی در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مسعود دریس، سخنگوی اجلاس سراسری نماز و مدیر روابط عمومی و امور استان ها ستاد اقامه نماز کشور پیرامون اجلاس سراسری نماز به میزبانی هرمزگان به خبرنگاران گفت: فضای مجازی به صورت توامان دارای منافع و مضرات بی شماری است ، که بایستی با استفاده حداکثری، هوشمندانه و عالمانه از فرصت های آن با یک برنامه ریزی مدون و حضور فعال، بتوانیم مفاهیم و ارزش های اسلامی، خاصه فرهنگ نورانی نماز، اعم از فلسفه و آثار و برکات، کارکردها، جایگاه و اهمیت و ضرورت این فریضه عظما را در سطح گسترده ای تبیین نماییم .

وی افزود: حضور فعال و به هنگام در عرصه تبلیغ و ترویج باورها و توسعه و گسترش فرهنگ دینی و همچنین اشاعه صحیح فرهنگ نورانی نماز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مستلزم تمرکز در تصمیم گیری و جدیت و تلاش مجاهدانه در اجرا و هماهنگی میان بخش های مختلف به منظور حمایت از فعالان و موثران در این حوزه است.

دریس با اشاره به اینکه گسترش و توسعه فزاینده فضای مجازی موجب ظهور مجموعه گسترده ای از مباحث مرتبط با آن شده که طیف وسیعی از حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری، با هدف تغییر در سبک زندگی را شامل می شود، گفت: سبک زندگی انسان غرق در شبکه های مجازی با نسل پیش از خود تفاوت های اساسی دارد و تامین کنندگان خوراک فکری در شبکه های اجتماعی می توانند بر آینده ملل و نحل جهان مسلط شوند .

وی با بیان اینکه در سال های متمادی تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از واژگان پرکاربرد بوده که در سال های اخیر در قالب شبکه های ماهواره ای، فیلم های هالیوودی و بالیوودی و... مصداق پیدا کرده است، اظهار داشت: این منویات معظم له نقشه راه برای حضور به موقع در فضای مجازی و برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات این فضا است.

دریس با اشاره به اینکه دشمنان ازفرصت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جهت تزریق ایدئولوژی و پارادایم فکری و فرهنگی خود به سایر جوامع بهره می گیرند، گفت: ایران اسلامی حدود 45 میلیون کاربر اینترنت دارد وبایستی سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی خاصه در حوزه های بینشی و بصیرتی، ترویج هنجارها، ارزش ها و نگرش ها و ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی - ایرانی در این فضا و مقابله موثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی، مورد توجه باشد.

 وی ادامه داد: ستاداقامه نماز کشور تلاش دارد در این خصوص اقدامات شایسته ای در قالب برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در دو حوزه تولید و نشر محتوای غنی، فاخر و کاربردی و تاثیرگذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت پذیرد .

دریس درباره نامگذاری اجلاس بیست و ششم نماز، گفت: هدف از عنوان گذاری اجلاس سراسری امسال حضور آگاهانه، عالمانه، مسئولانه و هوشمندانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از توانایی ها و استعدادهای سرشار نوجوانان و جوانان غیور، مومن و متدین کشور است که سعی می شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و بدون از دست دادن زمان از حالت انفعال خارج و با حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب در راستای تحقق اهداف عالی ستاد اقامه نماز کشور حرکت کنیم .

وی، مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح ملی وجهانی برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جهت  بالابردن سواد رسانه ای نمازیاوران و دیگر گروه های هدف و هوشیار سازی مخاطبان در مورد مخاطرات فضای مجازی و افزایش انگیزه در مردم و بسیج عمومی آنان برای مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی، ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ارتباط و همکاری وسیع و هدفمند با ملت ها خصوصا ملل مسلمان در جهت ترویج و تبلیغ نماز و استفاده حداکثری از نیروها و تشکل های مردمی برای استفاده از فرصت ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدات رااز دیگر اهداف شورای سیاستگذاری ستاد اقامه نماز برای انتخاب نام اجلاس بیست و ششم برشمرد.

دریس، درباره فراخوان اجلاس سراسری نماز  و نحوه ارسال آثار ،گفت: اجلاس سراسری امسال در چهار محور« تولید محتوای نمازی برگرفته از آیات و روایات، تولید نرم افزار های تلفن همراه و رایانه ای، توزیع و نشر محتواهای نمازی و ایده ها و تجربیات مؤفق نمازی» آثار علاقه مندان به حوزه نماز را دریافت می نمایند. 

وی با بیان اینکه 15آبان ماه سالجاری آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این اجلاسیه و10آذر ماه سالجاری هم زمان اعلام نتایج وآثاربرگزیده اعلام شده، افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این اجلاسیه می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.namazportal.irویا تماس با شماره های 88995878-88995883-021اقدام نمایند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز