خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خبرداد:

پرداخت 117 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان مازندرانی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۷۵۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از پرداخت 117 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان مازندران در سال 1395 خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری ،حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران که در نشست هم اندیشی صادرکنندگان استان مازندران و مسئولان بانک توسعه صادرات سخن می گفت طی سخنانی تصریح کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های بالفعل و بالقوه استان مازندران و موقعیت ویژه جغرافیایی و بهره مندی این استان از سه بندر و سه فرودگاه فعال به گونه ای است که می تواند کارکرد این استان را به کارکرد ملی و فراکشوری ارتقاء داد و در این راستا با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی و 5 بسته حمایتی رونق تولید تلاش مدیریت عالی استان بر آن است تا با فعال سازی کارگروه توسعه صادرات استان و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت های بانکهای استان به ویژه بانک توسعه صادرات این مهم را محقق نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده از طریق بانک توسعه صادرات مازندران در سال 1395 ، مبلغ 117 میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان استان مازندران پرداخت شد که نسبت به سال 1394 رشدی معادل 40 درصد ایجاد گردید .

وی افزود: در چهارماهه سال جاری نیز مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و مبلغ 26 میلیارد تومان تسهیلات ارزی به مبلغ معادل ریالی به صادرکنندگان مازندران پرداخت شده است.

حسن خیریانپور پرداخت یارانه سود تسهیلات پرداخت شده در سال 1394 تا 2 درصد را به صادرکنندگان و همچنین تخفیف در نرخ سود به صادرکنندگان نمونه و استفاده کنندگان از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران تا سقف 2 درصد نرخ سود را از جمله دیگر اقدامات بانک توسعه صادرات استان مازندران توصیف و گفت: پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان با نرخ های ترجیهی 11 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای سال 1396 نیز در صورت تأمین منابع توسط صندوق ادامه خواهد یافت.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان چشم انداز های ترسیم شده در جهت توسعه صادرات کالا و خدمات از استان مازندران تصریح کرد: ضرورت ایجاب می نماید نسبت به افزایش تعداد شعب بانک توسعه صادرات و تفویض اختیارات به مسئولان این بانک در استان اقدام گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز