خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

درآمد پایدار لازمه توسعه شهری است/عبوری تنها منتخب مدیریت شهرداری ساری

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۹۰

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت:یکی از اهداف توسعه شهری پایدار فراهم نمودن امکانات عادلانه زندگی برای مردم هر جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عضو شورای اسلامی شهر ساری درآمد پایدار را نقطه کور توسعه شهری دانست و گفت: یکی از اهداف توسعه شهری پایدار فراهم نمودن امکانات عادلانه زندگی برای مردم هر جامعه است که این امر نیز در گرو عملکرد شهرداریها می باشد. بنابراین شهرداریها با داشتن درآمدهای پایدار گامهای سریع تری در جهت توسعه شهری پایدار بر می دارند.

علی اکبر زلیکانی در نشست با خبرنگاران به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره چهارم شورای شهر ساری حضور رسانه ها کمرنگ شده بود ،برآنیم تا زمینه حضور مردم و رسانه در صحن علنی شورای پنجم پررنگ تر شود .

وی افزود:  در همه شهرداریها به طور حتم اشکالاتی وجود دارد اما با این امر نمی توان عملکرد این نهاد خدمات رسان را نادیده گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به انتخابات شورای پنجم گفت: مردم برغم تخریب هایی که بر علیه مدیریت شهری شد نشان دادند تحت تاثیر حرف های ناصواب نیستند و خودشان می توانند بر مبنای واقعیات تصمیم بگیرند و آنچه در این دوره اتفاق افتاد برآیند انتخاب درست مردم بوده است.

زلیکانی ترکیب اعضای شورای پنجم شهر ساری را خوب ارزیابی کرد و افزود:  اعضای این دوره شورای شهر از تجربه وتخصص خوبی برخوردار هستند،اینکه از تعامل خوبی برخوردار خواهند بود یانه نمی توان حرفی زد چرا که هنوز  یک هفته به پایان فعالیت شورای چهارم باقی است.

وی  ادامه داد: در حال حاضر دوره چهارم شورا سعی کرده است از فضای دوقطبی سازی جلوگیری کند ضمن اینکه اشکالاتی بر حوزه عملکرد شورای چهارم وارد است  چرا که این شورا خیلی درگیر مسائل شخصی شد و از موضوعات پیرامون  که نظرات جمعی را می طلبید فاصله گرفت .

زلیکانی گفت:  اکنون با توجه با تجاربی که دردوره قبل داشتیم سعی خواهیم کرد اتفاقات را به حداقل ممکن برسانیم و به نظارت بر شهرداری و دیگر دستگاههای خدمات رسان به عنوان اصلی ترین کار شورا بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری ،نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرحهای مصوب در امور شهرداری و سایر سازمانهای خدماتی، هماهنگ کننده اعضای شورا و مدیریت مالی را از وظایف مهم رئیس شورای شهر برشمرد و گفت:  اما متاسفانه در شورای شهر ساری مسائل از روال قانونی خودش خارج و شخصی شد و گاهی این تصمیات فردی منجر به ناراحتی ما و افکار عمومی می شد.

وی پرداختن به مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آنان را از مهم ترین وظایف شورا دانست وگفت : گاهی شوراها درگیر مسائل روزمرگی می شوند این در حالی است که شوراها قدرت خودشان را از مردم به دست آوردند.

وی با اشاره به انتخابات دوره پنجم شورای شهر و بیان اینکه در انتخابات ساری تخلف شد تردیدی در آن نیست، در کدام انتخابات کشورتخلف نشد ؟ ادامه داد: من به عنوان کسی تمام چارچوب انتخابات را رعایت کردم چرا باید در این امر متضرر می شدم  مستنداتی که  کاندیداهای معترض برای ابطال انتخابات ارائه کردند به زعم بنده مستندات آب دوغ خیاری بود.

وی ادامه ادامه داد: اگر  مستندات به این شکل باشد بایستی تمام انتخابات راباطل کرد ، آیا کسانی که مدعی ابطال انتخابات هستند آیا در فضای غیر از این منتخب مردم شدند بدون تردید خیر.

زلیکانی  با بیان اینکه چرا ما مقصر شدیم این در حالی است نه هیات اجرایی هستیم و نه هیات نظارت ، افزود: این سوال را از خود معترضین می پرسم اگر آنهاقدرت شورای نگهبان را به عنوان فصل الخطاب داشتند چه بلایی سر انتخابات می آوردند، هیچ انتخاباتی از دست آنها خارج نمی شد اگر باب میل آنها نبود .

وی گفت: رای مردم را باید پذیرفت واتفاقی نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت کما اینکه مردم بصورت متحد از یک جریان (مدیریت شهری)  حمایت کردند.

زلیکانی با بیان اینکه لیست های مختلفی به اسم عمل گرایی خارج شد ، اما اعتقادم بر این است این لیست ها خیلی در تصمیم گیری های مردم اثر نداشت مردم تصمیم خودشان  برای انتخاب افراد گرفته بودند.

وی به تدوام راه عمل گرایی یا خدمت به مردم  تاکید کرد وگفت: خدمت به مردم باید در صدر فعالیت ها و اقدامات شورا و شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری از برگزاری جلسه  امروز با حضور شهردار ساری به عنوان تنها  کاندیدای مدیریت شهری برای ارائه برنامه های خود در صحن شورای اسلامی خبر داد.

زلیکانی ادامه داد: اگر چه ممکن است عبوری در منصب دیگری قرار گیرد اما شورای شهر کسی دیگری را معرفی نکرد و تنها گزینه برای انتخاب شهردار در این دوره فقط شخص او بوده است کما اینکه انتخاب فرد دیگر کار برای تحقق بودجه های کلان کار سختی است وکار هر کسی نیست.

وی با اشاره به پروژه کارخانه زباله سوز در ساری ، افزود: پروژه یاد شده از محل منابع ملی تامین می شود  ودر اختیار شهرداری قرار گرفت ، عمده مشکلاتی که اکنون در این پروژه اتفاق افتاده متوجه شهرداری نیست بلکه در دولت دهم این پروژه کلنگ زنی شد و پس از آن متوجه شدند که این پروژه ارزیابی زیست محیطی نشده است.

زلیکانی ادامه داد: در دولت جدید نیزدر جهت اخذ ارزیابی زیست محیطی تاکید شد و بستر را هم ناپایدار اعلام کردند  سپس ناچار شدیم بستر را پایدار کنیم که در حال حاضر با  برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا پایان امسال با همکاری دستگاه های زیربط این پروژه به اتمام  برسد.

وی عملکرد سازمان پسماند ساری را خوب ارزیابی نکرد و افزود: این سازمان به زعم من نمره قبولی رادریافت نمی کند ، سازمان پسماند به نوعی پیمانکار شهرداری است، ضمن اینکه نظارت شورای شهر در دوره چهارم بسیار ضعیف بوده است اگر هم نظارتی وجود داشت نظارت سیستماتیک نبود و فردی بود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه به هیچ عنوان به دنبال کاهش نیروی انسانی شهرداری نیستیم ادامه داد: یکی از سیاست های کلی ما در دوره پنجم در ادامه روند دوره چهارم ،ایجاد اشتغال است گرچه به لحاظ قانونی شهرداری و شورای شهر وظیفه ای برای ایجاد شغل ندارند اما وقتی احساس می شود ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنیم.

وی ادامه داد: مراجعات مردم به ما می گوید مهمترین دغدغه مردم اشتغال است ، بنابراین اینجا هر برنامه ریزی بکنیم که در آن موضوع اشتغال تعریف نشود به زعم بنده راه را به خطا رفته ایم ، تعدیل نیروی انسانی  نیز نخواهیم داشت.

زلیکانی گفت: بر اساس توانمند سازی شهرداریها و سازمان های تابعه هدف گذاری هایمان را در جهت ایجاد اشتغال به عنوان مهمترین ددغدغه مردم اغاز می کنیم.

وی با تشریح عملکرد  شورا و شهرداری  در طول دوره چهارم شورا ایجاد اشتغال بصورت مستقیم و غیر مستقیم را از اهداف این نهاد مردمی عنوان کرد.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر ساری درآمد پایدار را نقطه کور توسعه شهری دانست و گفت: یکی از اهداف توسعه شهری پایدار فراهم نمودن امکانات عادلانه زندگی برای مردم هر جامعه است که این امر نیز در گرو عملکرد شهرداریها می باشد. بنابراین شهرداریها با داشتن درآمدهای پایدار گامهای سریع تری در جهت توسعه شهری پایدار بر می دارند.

زلیکانی  تاکید کرد: اگر شهرداری ها وارد درآمد پایدار نشوند قطعا در آینده نزدیک با ورشکستی مواجه خواهند شد گرچه این مشکل در بسیاری از شهرداری های کشور نیزمشهود است.

وی به الحاقیه روستا های  اطراف ساری به جغرافیای شهری اشاره کرد و افزود: از آنجایی که این روستاها  محل درآمدشان از کشاورزی است تصمیم گرفتیم با همکاری خدمات شهری بازارچه هایی را جهت عرضه محصولات کشاورزی در این نواحی دایر کنیم.

زلیکانی گفت: برخی از این  روستاها نیز قابلیت گردشگرپذیری دارند بنابراین تلاش می کنیم تا زمینه این کار را در جهت توسعه پایدار و ارتقای سطح اقتصاد منطقه فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز