خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بابل :

66 درصد مزارع برنج بابل برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۵۳

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: 66 درصد مزارع برنج بابل برداشت شد.

به گزارش ایلنا از ساری ،سید احمد طاهری اظهار کرد: در حال حاضر عملیات تجهیز دو حلقه چاه زراعی روستاهای "متی‌کلا و فیروزآباد" شهرستان بابل دارای پیشرفت فیزیکی 85 درصدی است که تا پایان مردادماه به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد:عملیات تجهیز چاه زراعی این دو روستا با صد میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده 12و 2 درصد نفت تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان فنی و زیربنایی این مدیریت بر تجهیز چاه آب براساس استاندارد، افزود: استفاده از منابع آب زیرزمینی روشی برای بکارگیری منبع حیاتی آب است که بدون در نظر گرفتن اصول و شرایط مهندسی می‌تواند به محیط زیست آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند.

طاهری درباره راه های مقابله با استرس گرمایی در دام گفت: دامدار باید خصوصیات رفتاری دام را در مواجه با استرس گرمایی تشخیص دهد و به موقع نسبت به کنترل آن اقدام کند.

وی اضافه کرد:بی حالی، سستی و فرار از آفتاب و خوابیدن بیش از حد دام از جمله علائم استرس گرمایی در دام است و به همین دلیل دامدار باید نسبت به تغذیه دام های خود دقت داشته باشد تا با تغذیه نادرست و بیش از حد و افزایش متابولیسم بدن، حیوان در گرمای زیاد خسارت جبران ناپذیر به خود وارد نکند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه ایجاد سایه و سایه بان در محل استراحت و غذاخوری حیوان بهترین راه حل برای کنترل استرس گرمایی است، خاطرنشان کرد: در دسترس بودن آب مناسب از دیگر موارد کاهش استرس گرمایی در دام است.

طاهری اظهار کرد: از 45 هزار و 798 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان بابل، 30 هزار و 341 هکتار معادل 66درصد برداشت شد.

وی ادامه داد:29 هزار و 159 هکتار به صورت مکانیزه، یک هزار هکتار به روش سنتی و 178 هکتار با استفاده از دروگر برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل اضافه کرد: برای استفاده بهینه از اراضی شالیزاری و بهره‌وری بیشتر از آن، افزایش تولید و درآمد کشاورزان، کشت مجدد برنج و پرورش رتون در این شهرستان انجام شد.

طاهری افزود:امسال 15 هزار و 644 هکتار از شالیزارهای این شهرستان کشت مجدد و پرورش رتون انجام شد که 7 هزار هکتار کشت مجدد و 8 هزار و 644 هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به تلاش و نظارت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برای جلوگیری از سوزندان پسماند و کاه و کلش در مزارع کشاورزی این شهرستان، گفت: سوزاندن بقایای گیاهی علاوه بر از بین بردن خاک که به عنوان سرمایه ملی محسوب می شود سبب تخریب اکوسیستم همجوار، آلودگی هوا، تبدیل شدن ماده با ارزش آلی و بقایای گیاهی به گازهای مضر در محیط زیست می شود.

این مسؤول با اشاره به اطلاع رسانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل برای جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش با توزیع اطلاعیه های ترویجی و نصب بنر در سطح مزارع روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: طبق ماده 30 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند، سوزاندن پسماند و کاه و کلش مزارع در محیط آزاد ممنوع است و در صورت عدم رعایت فرد متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز