خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران:

اپلیکیشن نجات جمعیت هلال احمر رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۷۲

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از رونمایی اپلیکیشن نجات به منظور خدمات رسانی در مدت زمان کوتاه و آنلاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مجتبی اکبری  امروز شنبه درآیین رونمایی از اپلیکیشن نجات که در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد ،اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار توشط جوانان نو آور مازندرانی ابداع شد که در حال حاضر در سامانه ثبت اختراعات به نام مازندران وجود دارد.

وی افزود: این اپلیکیشن که در حال حاضر نسخه اندروید آن وجود دارد و در کافه بازار و پورتال جمعیت مازندران قابل دسترسی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه این امر بستر فناوری است که می توانیم به خوبی با دنیای فناوری ارتباط داشته باشیم ،گفت: هر کسی در هر جای دنیا می تواند از ما درخواست کمک داشته باشد.

وی افزود:این اپلیکشن جهانی و بین المللی است ولی اکنون در مازندران استفاده می شود چنانچه استان های دیگر بخواهند از این اپلیکیشن استفاده کنند باید از طریق قانونی وارد شوند.

اکبری با بیان اینکه پیام های ارسال درخواست کمک این اپلیکیشن کمتر از یک ثانیه اعلام می شود گفت:کسانی که این درخواست را اعلام می کنند سامانه به صورت هوشمند کمتر از یک ثانیه درخواست کننده راپیدا می کند .

وی ادامه داد:در این فناوری از قبله نما،قطب نما و نقشه یاب طراحی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به عملکردهلال احمر در حوزه امداد و نجات افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری در شرکت های دانش بنیان شده است.

اکبری با تشریح امکانات اپلیکیشن نجات ،گفت:این نرم افزار قابلیت دریافت و ارسال تصاویر از مکان حادثه را نیز دارد .

وی ادامه داد: 3 اپراتور در مرکز عملیات این سازمان بصورت همزمان این عملیات را کنترل و هدایت می کنند.

اکبری درباره سامانه 112 جمعیت هلال احمر گفت: افراد با شماره 112 جمعیت هلال احمر می توانند بدون سیم کارت و حتی در نواحی که پوشش شبکه ای وجود ندارد با این سامانه تماس برقرار کنند.

وی امداد و نجات درسواحل را از خدمات ویژه این سازمان نام برد و افزود: در جمعیت هلال احمر،مردم به سه دسته  افراد حادثه دیده،افرادی که خدمات ارائه می کنند و افرادی که ناظر بر این عملیات ها هستند تقسیم می شوند .

اکبری ادامه داد: با توجه به موارد فوق ،ضرورت دارد تازمینه فرهنگ سازی لازم در جهت مدیریت،پیشگیری،آمادگی ،مقابله و پیشگیری را عموم فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز