خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

بهره تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۴۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:یکی از مشکلات تولید محصولات کشاورزی، افزایش سود تسهیلات به شمار می رود ،که لازم است بهره تسهیلات در بخش کشاورزی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،دلاور حیدرپور در نشست خبری با اصحاب با اشاره به افتتاح 63 پروژه با اعتبار 420 میلیارد ریال در هفته دولت اظهار داشت: این طرح ها برای 365 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده اند.

وی افزود: طرح های هفته دولت در 129 روستا اجرا شده است که 29 هزار خانوار از مزایای پروژه های جهاد کشاورزی در استان بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پروژه های جهاد کشاورزی شامل پروژه های خدماتی، تبدیلی و تولیدی است و از مجموع پروژه 53 طرح خدماتی و بقیه تولیدی است.

وی با ابراز رضایتمندی از کارنامه جهاد کشاورزی را در یکسال گذشته افزود: در سال قبل بیش از سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان نوسازی و تجهیز شد و بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید و مکانیزاسیون به متقاضیان ارائه شده است.

حیدرپور با بیان اینکه 800 طرح های بسته رونق تولید موفق به دریافت تسهیلات شدند گفت: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید به این واحدها ارائه شده است.

وی،  به رشد ضریب مکانیزاسیون اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 90 درصد شالیزارهای استان در سال زراعی جاری با ماشین آلات برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در چهار سال گذشته بیش از شش هزار و 400 دستگاه انواع ماشین آلات در بخش کشاورزی توزیع شده است .

وی با اعلام این خبر گفت: نتیجه  توزیع ماشین آلات منجر به برداشت مکانیزه بیش از 90 درصد اراضی شالیزاری استان بوده است.

وی، سطح کشت مجدد برنج در استان را تاکنون 35 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ارائه تسهیلات بخش کشاورزی برای خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی به روز انجام می شود.

حیدرپورکاهش بهره تسهیلات را در بخش کشاورزی لازم و ضروری برشمرد و عنوان کرد: یکی از مشکلات تولید محصولات کشاورزی، افزایش سود تسهیلات به شمار می رود و امیدواریم کشاورزان با تولیدات مناسب در بازارهای جهانی حضور موثری داشته باشند.

وی به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، تغییر کاربری اراضی کنترل شده و از شدت آن کاسته شده است اما انتظار داریم تا در آینده با همکاری بیشتر تغییر غیرمجاز کاربری اراضی را به صفر برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز