خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خبرداد:

بررسی بیش از 40 هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۲۶۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از بررسی بیش از 40 هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور در مازندران خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری ،‌به نقل از روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران طی گفتگویی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت بسیار خوبی است تا اقدامات و دستاوردهای دستگاههای اجرایی برای مردم شریف استان تشریح شود البته پیرو منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این مهم باید به صورت همیشگی باشد.

وی افزود: حوزه مدیریت روابط کار در این اداره کل یکی از تخصصی ترین بخش های این اداره کل می باشد و مسئولیت روابط کار، بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور را در استان مازندران بر عهده دارد که بدلیل تخصصی بودن و داشتن ارباب رجوع بسیار زیاد، کار در این حوزه بسیار سخت می باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: با همه سختی کار در این حوزه، با تلاش شبانه روزی مدیر و همکاران این معاونت، در سالهای اخیر موفق به کسب 100 امتیاز کامل از شاخص های اختصاصی و حضور در رتبه های ممتاز در سطح کشور شده ایم که بسیار جای تقدیر دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بخش روابط کار افزود: ارتقاء سطح کیفی آراء صادره در هیات تشخیص و حل اختلاف و صدور دادنامه ها با استدلال و استنادات لازم قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش هیئت ها موجب گردیده که درصد اعتراضی به آراء صادره  به طور محسوسی کاهش یابد.

وی تصریح گرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت های تشخیص و حل اختلاف نیز به ترتیب 22 و 29 روز می باشد که با زحمات بی وقفه همکاران پایین تر از میانگین کشوری می باشد.

وی ادامه داد: بیش از 30 درصد آراء در هیئت ها به صورت سازشی صادر می گردد و طرفین وارد دعاوی نمی شوند.

اصغری با تأکید بر ضرورت صیانت از نیروی کار در استان مازندران، خاطرنشان کرد: با تدبیر و پیگیری های اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل در بخش جنگل و معادن، باعث حفظ اشتغال کارگران عزیز شدیم که این تدابیر در مورد واحد های مشکل دار ادامه دارد و بدنبال بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران توجه ویژه به تشکل های کارگری و کارفرمایی را ضروری دانست و افزود: تأسیس و یا تجدید بیش از 500 تشکل کارگری و کارفرمایی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرکای اجتماعی خود دارد، در واقع باید بگوییم سه جانبه گرایی در رأس امور قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین در این حوزه شاهد افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی و ... در این دولت بوده ایم.

کامران اصغری بیان داشت: در بخش بازرسی کار اجرای طرح هایی از قبیل آموزش ایمنی مهندسین ناظر و کارگران ساختمانی، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها، بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر، اجرای آیین نامه ایمنی امور پیمانکاران و بررسی صلاحیت ایمنی و صدور گواهینامه ایمنی که همه این طرح ها با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان می باشد.

مدیر کل کار مازندران با تأکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاههای پرخطر، افزود: این بازدیدها به صورت مستمر علی الخصوص در معادن در حال انجام می باشد و تا بحال دو معدن نا ایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمپ گردیده اند.

وی ادامه داد: از اثرات اجرای این طرح ها در استان کاهش سالانه حوادث ناشی از کار می باشد و در سطح کشور استان مازندران در این زمینه جزو برترین هاست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به بررسی بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم، خاطر نشان کرد:  کمیته های استانی بررسی در خواست های مشاغل سخت و زیان آور با حضور پنج نماینده از قبیل مدیر کل کار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل تأمین اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان کارها با وجود حجم بالای درخواست های واصله آنقدر در قسمت سخت و زیان آور دقیق  ، شفاف و به روز عمل می شود که امکان تخلف در آن به صفر رسیده است و این امر موجب گردیده تا تنها 5 درصد آرای صادره کمیته بدوی مورد اعتراض قرار گیرد و حتی یک رای صادره در دیوان عدالت اداری نقض یا ابطال نگردیده است که این خود نشان از اجرای عدالت در این زمینه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز