خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبرداد:

صادرات 163 میلیون دلاری استان مازندران در 5 ماهه نخست سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۶۲

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:استان مازندران در پنج ماهه امسال 163 میلیون دلار صادرات داشته است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر در آیین تجلیل از اصحاب رسانه مازندران با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه توانمندیهای مازندران در ولگاگراد روسیه اظهار داشت:معرفی ظرفیت های مازندران در کشورهای مختلف از اهداف مهم حضور در این نمایشگاه در جهت توسعه صادرات بوده است.

وی افزود: وجود نمایشگاه ها برای معرفی دستاوردهای صنعتی ایران  و رفع مشکلات پیش روی امری ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، انعقاد قرارداد بیش از 10 میلیون دلاردر بخش سیمان و قرارداد3 میلیون دلار در بخش شیلات را از دستاوردهای استان در این نمایشگاه عنوان کرد.

مهاجرافزود:اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی سعی می کند تا مطالبات مردم را در این حوزه پیگیری کند.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تحت عنوان بخش خصوصی زمینه و بستر ساز صادرات،کسب و کار است افزود: دولت دوازدهم نیز با هدف توسعه تولید و اشتغال و کسب و کار از این بخش حمایت کند و مشکلات موجود را مرتفع کند.

مهاجر  گفت:اتاق بازرگانی به‌عنوان حامی بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق شعار سال  رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال دارد.

وی صادرات را یکی از جدی ترین هدف  اتاق بازرگانی دانست و بالا بودن قیمت تمام شده تولید و حقوق گمرکی را از مشکلات حوزه صادرات برشمرد.

مهاجر ادامه داد :دولت یازدهم نتوانست در  حوزه صادرات خوب وارد شود امیدوارم دولت دوازدهم با رویکرد جدید به دنبال هدف گذاری در حوزه صادرات باشد.

وی گفت: در سال گذشته 520 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال 94،این میزان20 درصد افزایش داشته است .

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود:شرکت کاله مازندران با برند جهانی 40 درصد افزایش صادرات داشته است.

مهاجر افزود:استان مازندران در پنج ماهه امسال 163 میلیون دلار صادرات داشته است .

وی ادامه داد:اگر مشکلات بر سر راه صادرات برداشته نشود در حوزه صادرات اتفاق خاصی نمی افتد و این مشکل نیز تنها با حمایت دولت میسراست.

مهاجر افزود: با ظرفیتی که در استان وجود دارد چنانچه مشکلات پیش روی صادرات مرتفع شود قابلیت صادرات دو میلیارد دلار کالا رادر استان خواهیم داشت.

وی مرکبات و کیوی راداز محصولات مهم صادراتی استان در سال جاری اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز