خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران:

آموزش پیش از ازدواج برای استحکام خانواده ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۱۵

مدیر کل بهزیستی مازندران آموزش پیش از ازدواج برای استحکام خانواده را بسیار مهم دانست و بر لزوم افزایش آموزش در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،دکتر سعید آرام در نشست تخصصی با کارشناسان مسئول بهزیستی مازندران با مهم برشمردن مبحث پیشگیری در حوزه سلامت و بهزیستی اظهار داشت: پیشگیری بعنوان یکی از مولفه های مهم در این سازمان نقش بسیار اساسی دارد.

وی افزود: حوزه پیشگیری همه افراد جامعه را تحت حمایت خود دارد و تاثیر گذاری آن بر روی عموم جامعه است بنابراین این امر مستلزم این است تا کارشناسان ما در بخش خصوصی و دولتی از اطلاعات روز برخوردار باشند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:ضرورت دارد تا آموزش روزانه در اختیار کارشناسان قرار گیرد تا هر روز آسیب های جدید در جامعه ما اتفاق نیفتد .

آرام آموزش پیش از ازدواج را امری مهم در استحکام خانواده دانست و بر لزوم افزایش آموزش در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 45 درصد زنان سرپرست خانوار به واسطه فوت  یا از کارافتادگی همسرانشان تحت پوشش مراکز حمایتی هستند،گفت: امروزه به همان میزان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان زنان مطلقه هستند که این تعداد روزانه رو به افزون است.

آرام با اعلام این خبر افزود: ضرورت دارد تا بسته های حمایتی در اختیار این زنان قرار گیرد .

وی توجه به آسیب های اجتماعی را از مهمترین اهداف این سازمان برشمرد و گفت: ضرورت دارد برنامه های مختلف در این حوزه در سازمان بهزیستی تبیین شود.

آرام افزود:در برنامه ششم توسعه غربالگری امری اجباری تلقی شد و بر اساس آن می توان جلوی معلولیت های دوران بارداری را پیشگیری کرد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه 30 درصد از کودکان در کشور معلول متولد می شوند ،اظهار داشت:غربالگری دردوران بارداری از تولد نوزادان نارس و معلول جلوگیری می کند.

وی به طلاق و آسیب های اجتماعی به عنوان دو مولفه مهم در جامعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این دو موضوع تاکید کردند .

آرام آموزش مهارت زندگی را در تحکیم خانواده مهم دانست و ادامه داد:آموزش مهارت زندگی و مشاوره پیش از ازدواج در بنیان خانواده تاثیر گذار است.

وی افزود:سازمان بهزیستی در حوزه شاخص های تخصصی 100 درصد امتیاز رتبه اول را بین همه دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز