خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر خبر داد:

پیش بینی برداشت 44 تن کنجد از زمین‎های کشاورزی قائم‎شهر

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۶۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر از پیش بینی برداشت 44 تن کنجد از زمین‎های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،فرزین فرهادی با اشاره به آغاز برداشت کنجد از اواسط شهریورماه امسال در 40 هکتار از زمین‎های کشاورزی زیرکشت این محصول در شهرستان قائم‌شهر، گفت: برداشت کنجد تا پایان مهرماه در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: پیش‎بینی می‎شود امسال با عملکرد یک هزار و 100 کیلوگرم کنجد در زمین‎های زراعی زیرکشت این محصول، 44 تن کنجد در این شهرستان تولید شود.

 وی با بیان اینکه برای حمایت از کشاورزان، 2 تن کود اوره بین بهره‎برداران کنجدکار این شهرستان توزیع شد، درخصوص رقم زیرکشت کنجد گفت: ارقام "تک شاخه ناز" و "محلی" به عنوان ارقام کشت شده کنجد این شهرستان بوده که "تک شاخه ناز" به علت عملکرد بالا مورد استقبال بهره برداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‎شهر با اشاره به توجیه اقتصادی کشت کنجد، اظهار کرد: ارزش ریالی تولید این مقدار محصول، 5 میلیارد و 280 میلیون ریال است که موجب افزایش توان اقتصادی خانوار بهره‎بردار، توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی مولد و گامی برای ایجاد امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز