خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

تحصیل 6 درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۵۱۹

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 6 درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  سید علی قاسمی امروزدر هشتمین جلسه شورای اداری استان که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید را 524 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از مجموع دانش‌آموزان بیش از 42 هزار نفر کلاس اولی، 258 هزار نفر مقطع ابتدایی، 122 هزار نفر متوسط اول و بیش از 90 هزار نفر در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 38 هزار معلم و نیروی آموزشی و انسانی در آموزش و پرورش مازندران فعالیت می کنند افزود: از این تعداد 51 درصد بانوان و 49 درصد مردان بوده و 25 هزار نفر از این نیروها را معلمان تشکیل می هند..

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 2.18 درصد نیروها دارای مدرک کمتر از دیپلم، شش درصد مقطع دیپلم، 8.72 فوق‌دیپلم، 60.33 درصد کارشناسی، 21.82 درصد کارشناسی ارشد و 41 در هزارم مدرک دکترا دارند.

 وی ادامه داد: درمجموع بیش از 81 درصد همکاران مدرک بالاتر از کارشناسی و 87 درصد معلمان مدرک بالاتر از لیسانس دارند.

قاسمی تعداد مدارس را سه هزار و 994 مدرسه اعلام کرد و افزود: دو هزار و 119 مدرسه در مقطع ابتدایی است و میانگین تراکم دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی 23.56 ، در متوسط اول 24.97 و در متوسطه دوم 22.28 و در فنی و حرفه‌ای 17.9درصد است.

وی به وجود 173 مدرسه زیر 10 نفر اشاره کرد و گفت: 592 دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و 10 مدرسه دارای تک دانش‌آموز، 804 مدرسه چندپایه بوده که 37درصد مدارس ابتدایی را تشکیل می‌دهند .

قاسمی افزود: درمجموع 6 درصد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز