خبرگزاری کار ایران

معاون فنی ایستگاه های هواشناسی کشور خبرداد :

بهره گیری بیش از2 میلیون کشاورز از خدمات هواشناسی

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۱۰

معاون فنی ایستگاه های هواشناسی کشور گفت :طبق آخرین آمار دریافتی تقریبا بیش از دو ملیون کشاورز در سراسر کشور از خدمات هواشناسی استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار ایلنا  از ساری ، ابراهیم میرزایی در گردهمایی مدیران کل هواشناسی نواحی هفتگانه اقلیمی کشاورزی کشور در ساری با اشاره به اهمیت و نقش هواشناسی در توسعه پایدار در کشاورزی و اهمیت امنیت غذای در کشور اظهار داشت: طبق آخرین آمار دریافتی تقریبا بیش از دو ملیون کشاورز در سراسر کشور از خدمات هواشناسی استفاده می کنند و در مسیر استفاده از خدمات هواشناسی ما شاهد رشد خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه باید متناسب با نیاز های کاربران بخش کشاورزی این بخش را توسعه دهیم افزود: توجه به نیاز کاربر در بخش هواشناسی به خوبی در طرح تهک از سوی سازمان هواشناسی کشور دیده شد و همکاران ما بعد از ارائه خدمات به کاربران با بازخوردی که از ارائه پیش بینی ها می گیرند به نیازهای کاربران دسترسی پیدا کرده و به ارائه خدمات و پیش بینی های متناسب با آن اقدام می کنند.

معاون فنی ایستگاه های هواشناسی کشور گفت: تهک در حقیقت یک نوع سازمان دهی مجدد در بخش ارائه خدمات در هواشناسی کشور است که به خوبی طی چند سال اخیر در بخشهای مختلف باعث ایجاد رضایت کاربران از خدمات هواشناسی شد.

میرزایی همچنین افزود هواشناسی کشاورزی یکی از بخشهای مهم سازمان هواشناسی است و در طرح راهبردی هواشناسی سه هدف سنجش و پایش، پردازش و تولید محصول، ظرفیت سازی و اطلاع رسانی دیده شده و هواشناسی کشاورزی توانسته خود را با این طرح راهبردی سازگار کند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای موفق تهک کشاورزی، ساختار برنامه ریزی شده برای آن ، به عنوان الگویی برای سایر زمینه های فعالیت های سازمانی مانند دریایی، هوانوردی ، جاده ای  آلودگی قرار گرفته است.

میرزایی افزود: با توجه به اهمیت پیش بینی در کشاورزی و برای ارائه خدمات بهتر طرح تقسیم بندی نواحی اقلیمی در سازمان هواشناسی انجام شد که این تقسیم بندی به هماهنگی و ارائه خدمات بهتر کمک شایانی می کند.

در ادامه این گردهمایی سید محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران ضمن گزارشی از عملکرد هواشناسی استان در بخش کشاورزی و اجرایی طرح تهک گفت: امروزه با گسترش آگاهی مردم از خدمات هواشناسی اعتماد و کاربرد این علم در زندگی و برنامه ریزی روزانه آنها نقش بسزایی دارد که این آگاهی و مطالبه گری مردم ما را بر آن داشت تا سعی در افزایش خدمات و توسعه هواشناسی داشته باشیم و برنامه های را تدوین کنیم تا بتوانیم اطلاعات دقیقتر و کامل تری را به کاربران بدهیم .

وی در ادامه افزود مردم امروز به خوبی با نقش و اهمیت هواشناسی آشنایی دارند و اطلاعات دقیق از ما می خواهند و ما هم باید با افزایش توان و تجهیزات اطلاعات درست و با کمترین اشتباه را به آنها بدهیم خیلی از کاربران ما به اطلاعات هواشناسی وابسته هستند و ما باید انتظار آنها را برآورده کنیم که این کار با  همت و تلاش مجموعه بزرگ هواشناسی کشور در حال انجام است .

مسعود حقیقت مسئول طرح تهک کشور و معاون شبکه پایش کشور و رییس گروه کشاورزی سازمان هواشناسی در این گردهمایی از فوائد ناحیه بندی اقلیمی کشاورزی گفت: از دیدگاه هواشناسی کشاورزی شامل عدم تمرکز فعالیت ها در سازمان مرکزی، تعیین محصولات غالب در هر ناحیه، ارائه دستورالعملهای یکسان برای هر ناحیه، گسترش شبکه خودکار هواشناسی کشاورزی بر اساس قانون نخست کشاورزی، برگزاری جلسات در هر ناحیه برای ارائه  راهکارهایی به کشاورزان ، ایجاد مراکز تخصصی هواشناسی کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز