خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبرداد:

افزایش 22 درصدی فوتی حوادث کار در مازندران / هشدار در خصوص روند رو به رشد تلفات

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۹۵۴

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران از افزایش 22 درصدی فوتی حوادث کار در استان خبرداد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان  به استناد آمارهای موجود در این سازمان در خصوص روند رو به رشد تلفات حوادث ناشی از کار در سال‌های اخیر هشدار داد.

به گزارش  ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه در سال های اخیر امار تلفات حوادث ناشی از کار روند افزایشی داشت بطوری که مرگ و میر ناشی از حوادث کار در شش ماهه امسال 56 نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22درصد افزایش یافت، از این تعداد 55 مرد و یک نفر زن هستند.

 عباسی با بیان اینکه  از این تعداد 46 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سالجاری سقوط از بلندی با 24 فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و  برق گرفتگی  با 14  ، جسم سخت با 13  و سایر با 5 فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مرداد ماه بیشترین فوتی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 12 مورد در مرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در تیر ماه ثبت شده‌ است .

بیشترین و کمترین شهر

این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طی این مدت شهرستان‌های بابل  با 12فوتی ، ساری با 7 و آمل با 6 فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس ، فریدونکنار و نکا هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

تفکیک سن

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد 31 تا 40 سال با 20 فوتی و 21 تا 30 با 16 فوتی و 41 تا 50 با 8 فوتی به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند و سن بیش از 61 سال با یک فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

افزایش 10 درصدی مصدومین حادثه کار

عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 493 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت از این تعداد 471 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی در حین کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز