خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبرداد:

واکسیناسیون دام ها برای جلوگیری از بیماری های فصلی در محمودآباد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۴۶

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: دامداران محمودآباد از واکسیناسیون بیماری های فصلی دام ها بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی محمودآباد، احمد صادقی طی گفتگوی خبری اظهار داشت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشت قرنطینه‌ای، در واحدهای دامداری از موثرترین راهها برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

صادقی با اشاره بر اینکه حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده به بیماری، موجب گسترش بیماری می‌شود، گفت: توجه دامداران به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: کاهش تولید شیر، کاهش وزن و تلفات در دام‌های جوان از شایع‌ترین خسارات ناشی از بیماری ها است و به دامداران، آهک پاشی، کنترل رفت و آمد و قرنطینه را برای کنترل این بیماری توصیه می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه رسالت جهادکشاورزی آموزش و ترویج برای کاهش هزینه تولید و انتقال دانش علمی و نوین برای تولید است، گفت: برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دامداران و روستاییان و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی از الویت های جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد است.

وی در پایان با اشاره به ارائه خدمات به دام های سنگین و سبک روستایی و واکسیناسینون دام ها جهت ارتقاء سلامت و بهداشت، بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون از سوی دامپزشکی شهرستان محمودآباد هزار و ۹۹۶ رأس دام سنگین برای پیشگیری از بیماری تب برفکی،  ۶۹۸ هزار رأس دام سنگین برای بیماری مبارزه با شاربن ۳ هزار و ۹۹۰  رأس دام سنگین برای بیماری بروسلوز و لمپین اسکین در روستاهای این شهرستان واکسینه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز