خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم خبر داد:

اجرای دو گروه بین المللی در دومین جشنواره بومی لیلم

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۵۶

مدیر اجرایی جشنواره لیلم گفت: دو گروه بین المللی در دومین جشنواره موسیقی بومی البرز نشینان لیلم به اجرای موسیقی می پردازند.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد غلامی اظهارکرد: دومین جشنواره موسیقی  بومی «لیلم»» از هفتم آذر ماه در ساری و چهار شهر کار خود را آغاز می کند.

وی افزود: هفت گروه مازندرانی در مرحله نهایی جشنواره «لیلم» باهم به رقابت می پردازند.

محمد غلامی  اظهار کرد: گروه «اسارهسو» به سرپرستی کریم کمالیفر،«تبری نوا» به سرپرستی امین باکوئی کتریمی، «تی تی وا» به سرپرستی حسین جهانینسب، «چاربیدار»به سرپرستی ابوالقاسم قاسمپور، «سر ونگ» به سرپرستی محمد مهدی وظیفه شناس، «مازرون» به سرپرستی رضا دیوسالار و گروه «هرایی»به سرپرستی خیرالله قاسمی گرجی در بخش گروهی جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم به هنرنمایی و رقابت با یکدیگر می پردازند.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش جنبی جشنواره نیز گرو های موسیقی «آوای کتول» به سرپرستی سیداحمد حسینی  از علی آباد کتول و «تلار» به سرپرستی حمید گوهرنیا از استان گیلان و «سارنگ قزوین» به سرپرستی مهرداد جعفری، «شقایقهای کالپوش» به سرپرستی علیاصغر حاتمی از استان سمنان، «کادوس تالش» به سرپرستی آرمین فریدی، «مقامچیلار» به سرپرستی غفور امانیان از بندر ترکمن به هنرنمایی پرداخته و نوای خوش موسیقی اصیل بومی مناطق مختلف را به تماشاچیان جشنواره عرضه می کنند.

مدیر دومین جشنواره البرزنشینان «لیلم» افزود: در بخش موسیقی بین الملل نیز دو گروه «پرستوهای مهاجر» و «عاشیقلارمیشو» از کشورهای افغانستان و آذربایجان نیز در این جشنواره حضور یافته و خارج از بخش رقابتی به اجرای برنامه می پردازند.

غلامی تصریح کرد: با آغاز به کارجشنواره از هفتم آذر ماه گروه های مقامچیلار، تلار، پرستوهای مهاجر و تبری نوا در ساری و گروه های موسیقی عاشیقلار میشو، کادوس و سارنگ در آمل اجرای خود را به نمایش می گذارند.

مدیر جشنواره موسیقی بومی لیلم تصریح کرد: روز چهارشنبه هشتم آذرماه نیز آوای کتول، عاشیقلار میشو، اساره سو و کادوس در ساری و مقامچیلار، تلار و مازرون در آمل و تی تی وا، پرستوهای مهاجر و هرایی در بهشهر و تبری نوا، سارنگ و شقایق های کالپوش در قزوین هنرنمایی می کنند.

وی افزود: نهم آذر ماه همزمان با روز پایانی جشنواره نیز گروه های گلوا، شقایق های کالپوش، عاشیقلار میشو، تی تی وا در ساعت 18و گروه های موسیقی  تلار،پرستوهای مهاجر، سارنگ و مازرون در ساعت21در ساری و آوای کتول، چاربیدار و کادوس  در بهشهر به اجرای موسیقی می پردازند.

گفنتی ست؛ جشنواره البرزنشینان لیلم از هفتم تا 9 آذر در شهر ساری، میدان هلال احمر، بلوار امام رضا(ع)سالن آمفی تئاتر هلال احمر از ساعت18در دو روز سه شنبه و چهارشنبه و 18 و 21در روز پایانی پذیرای علاقه مندان است.

در بهشهر نیز این جشنواره درمجتمع فرهنگی و هنری بصیرت و در آمل مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و در شهر سمنان نیز در مجتمع فرهنگی و هنری کومس ازهفتم تا9آذر ماه سال جاری از ساعت18 برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز