خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد؛

تمامی سرفصل های توسعه ای مازندران شناسایی شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۸۲۲

استاندار مازندران گفت:لازم است تمامی سرفصل های توسعه ای استان شناسایی،احصاء و برای فعالیت های ماندگار بکارگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در سالن شماره یک استانداری با تاکید بر اینکه توزیع اعتبارات باید در استان متوازن باشد،اظهار داشت: نگاه یکپارچه و متوازن در روان سازی و توسعه اقتصادی باید در استان نهادینه شود.

وی با اشاره به سند جامع سلامت و تدوین برنامه مدون ،افزود: ضرورت دارد تا شاخص های اصلی سلامت را به خوبی استخراج و در جهت ارتقای سلامت افراد در استان جاری تا عوامل تهدید را مهار و کنترل کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کنترل عوامل خطر و پیشگیری از توسعه عوارض از شاخصه های مهم در حوزه سلامت به شمار می آید بر همکاری همه دستگاه های اجرایی در اجرای برنامه جامع سلامت در استان تاکید کرد.

وی بر ضرورت تهیه اطلس سلامت و نقشه جغرافیایی در حوزه سلامت تاکید کرد و ادامه داد: با ورود به این بخش می توان فراوانی بیماریهای غیر واگیر را بررسی و علت بروز آن را مشخص کرد .

اسلامی توجه به سلامت جامعه را امری مهم دانست و گفت:همه دستگاه ها در این امر دخیل باشند و نقش خودشان را در کاهش این بیماریها به خوبی ایفا کنند ضمن اینکه برنامه ریزی بدون کار اکتشافی اثر مطلوبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرصت های قانونی در استان زیاد است که بایستی از این فرصت ها به خوبی بهره گیری کرد ،افزود:لازم است تمامی سرفصل های توسعه ای استان شناسایی،احصاء و برای فعالیت های ماندگار بکارگیری کنیم.

اسلامی گفت:باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود استان در جهت ارتقای چرخه اقتصادی بهره گیری کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران با توجه به ظرفیت های موجود استانی یارانه ساز است نه یارانه بگیر،ادامه داد:استان مازندران باید نقش ارزنده خود را به عنوان استان تاثیر گذار در سطح کشور به خوبی نشان دهد.

وی افزود: بایستی همه ظرفیت ها را برای شکوفایی استعدادها در جهت هدف متعالی بکارگیری کنیم و با داشتن فکر و برنامه و استفاده از منابع بر متغیر ها تاثیر گذاشته تا آثار ماندگار در استان باقی بماند.

اسلامی گفت:باید همه ظرفیت ها ی استان  شناسایی و به پویایی تبدیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز