خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر مطرح کرد؛

ضرورت احداث کتابخانه مادر در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۷۴

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر بر ضرورت احداث کتابخانه مادر در شهرستان بهشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر در حاشیه نمایشگاه کتاب "آینده روشن با خانواده کتابخوان"اظهار کرد: امروزه آسیب های اجتماعی مختلفی جامعه را تهدید می کند و در چنین شرایطی مطالعه کتاب یک ضرورت است و مجد،عظمت و شکوه انسان به دانایی،آگاهی ،شناخت و معرفت است.

حجت الاسلام سید عربعلی جباری با بیان اینکه کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد افزود: مطالعه کتاب های مفید که نقش و سبک زندگی اسلامی و اهداف زندگی را به ما بیاموزد حائزاهمّیّت است.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگی جامعه ادامه داد: افزایش سطح کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی جامعه است و یک زندگی سعادتمند نیازمند بینش و آگاهی و معرفت است و خواندن کتاب های دینی و تفاسیر قرآن در این تاثیرگذار است.

امام جمعه شهرستان بهشهر مطالعه را یکی از مهمترین راه های زندگی سعادتمندانه برشمرد و گفت:با توجه به اهمیت فرهنگ و مسائل فرهنگی باید کار فرهنگی میان آحاد جامعه صورت گیرد و جوانان را به سمت کتاب،کتابخوانی و کتابخانه ها تشویق و ترغیب نماییم تا از این طریق بتوانیم بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را حل کنیم.

حجت الاسلام جباری بر تجهیز کتابخانه های مدارس تاکید کرد و افزود:برای تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و آگاهی بخشی به جوانان از نهادها،دستگاه های دولتی،غیردولتی، مردم نهاد خواستاریم تا با خرید کتاب و هدیه به پایگاه ها و مدارس در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی گام بردارند.

وی بر ضرورت احداث کتابخانه مادر در شهرستان بهشهر تاکید کرد و ادامه داد: با احداث و تجهیز کتابخانه های شهرستان،برپایی نمایشگاه کتاب،ایجاد ایستگاه های مطالعه و ارائه ایده های نو می توان نرخ مطالعه در شهرستان بهشهر را افزایش داد.

امام جمعه بهشهر گفت:بهشهر به کتابخانه ای مادر در وسعتی بالا با ساختمانی شیک، نورپردازی زیبا و قابل جذب در مرکز شهر نیاز دارد تا با ارائه خدمات با متد جدید دیگر محقق و پژوهشگری احساس کمبود نداشته باشد بهتر است با کمک خیرین، اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد این کتابخانه مادر در بهشهر احداث شود .

به گزارش ایلنا،نمایشگاه کتاب با عنوان"آینده روشن با خانواده کتابخوان" با بیش از 2هزار عنوان و25هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف از روز گذشته در بهشهر گشایش یافت و به مدت دو هفته در ساختمان دارالسلام واقع در بلوار شهید هاشمی نژاد بعد از چهارراه فرمانداری دایر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز