خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد :

طلب600 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۸۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر 600 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سید عباس موسوی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه سلامت بسیار گسترده و تاثیر آن بر زندگی افراد زیاد است،اظهار داشت: در دولت یازدهم برنامه تحول سلامت بر برنامه های بهداشتی و درمانی تمرکز داشته است .

وی با اشاره به افزایش 110 تخت ویژه در طول برنامه تحول سلامت استان مازندران افزود: با توجه به شرایط و گذر بیماری ها، نیاز ما به تخت های ویژه در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجموع تخت های ویژه در استان مازندران را 672  تخت اعلام کرد و گفت: در مجموع دو هزار و 820  تخت فعال در استان در وجود دارد  که از این تعداد  850  تخت مربوط به بخش خصوصی و تامین اجتماعی است.

وی شمار تخت های ویژه را 672 تخت عنوان کرد و افزود: تخت های ویژه شامل آی سی یو، سی سی یو است و با اعلام اینکه توسعه ویزیت های سرپایی و خدمات سرپایی از دیگر اقدامات ما به شمار می رود .

موسوی به طراحی 13 کلینیک ویژه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 7 پروژه افتتاح شده و 6 پروژه باقی مانده است.

وی، ترویج زایمان طبیعی را از دیگر برنامه های تحول سلامت عنوان ویکی از مشکلات موجود در این طرح را  نبود مکان های و زیرساخت های ساختمانی عنوان کرد و افزود:در جهت تحقق این امر8 بلوک زایمانی با متراژ چهار هزار و 500 مترمربع در استان طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اورژانس ها به عنوان پیشانی خدمات دانشگاه علوم پزشکی نام برد و گفت:  اورژانس ها عمدتا با مشکلات فراوانی مواجه هستند بنابراین توسعه کمی و کیفی بخش های اورژانس از جمله برنامه های ما  به شمار می رود تا به استانداردسازی لازم برسیم.

وی افزود: 270 تخت در اورژانس بیمارستانهای دولتی داریم که استاندارد سازی آنها ارائه خواهد شد .

موسوی هتلینگ بیمارستان را از اقدامات دیگر دولت یازدهم برشمرد و گفت :این اتفاق در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت و اینکه تاکنون 52 میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان های استان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیشگیری را بهتر از درمان دانست و گفت: در جهت تحقق این امر تمرکز بر حوزه درمانی و بیمارستانی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه قدمهای موثری در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است افزود: طبق سیاست های وزارت بهداشت برنامه تحول سلامت تداوم می یابند و تمرکز در این دولت بر حوزه بهداشت و آموزش پزشکی خواهد بود.

موسوی توجه به بیماریهای غیر واگیر را امری مهم دانست و گفت: مازندران رتبه اول در چاقی،رتبه پنجم در فشار خون بالا و رتبه هفتم در دیابت را دارد.

وی با اشاره به طب سنتی گفت: طب ایرانی و آنچه که منطبق با اصول اسلامی است باید گسترش یابد ضمن اینکه پژوهشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای گسترش این امر وجود دارد.

موسوی به مرگ 3 مورد مادر باردار در ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: سال گذشته 4 مورد مرگ مادران باردار در استان ثبت شده بود.

وی درباره وضعیت مالی بیمارستان های استان با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه بیمه ها و تامین نشدن منابع،افزود: در حال حاضر 600 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم و بیش از 500 میلیارد تومان نیز بابت ملزومات پزشکی، داروها، پرسنلی و غیره بدهی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هزینه های سلامت در دنیا سقف ندارد به رابطه اقتصاد با سلامتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر دیدگاه سلامت محور نداشته باشیم دچار مشکل می شویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بین بیماری های روحی و روانی مرزبندی شود افزود: ساخت بیمارستان های تک تخصصی روانی بر اساس ایده سازمان جهانی بهداشت ممنوع شده است.

موسوی به "کمپین بیایید درباره افسردگی صحبت کنیم" گفت: 80 درصد افسردگی ها به صورت ساده و با داروهای اولیه قابل درمان است اما در صورت عدم درمان تبدیل به اختلالات رفتاری خواهد شد.

وی درباره پسماندهای پزشکی گفت:پسماندهای بیمارستان با بدون خطر دفع می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز