خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان امام خمینی بهشهرخبرداد:

افزایش بیماری دیابت در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۰۴

رئیس بیمارستان امام خمینی بهشهر از افزایش بیماری دیابت در ایران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، افشین امیرخانلو در همایش پیشگیری و غلبه بر دیابت که صبح امروز در سالن فرهنگی هنری بصیرت برگزار شد با اشاره به قدمت 80 ساله بیمارستان امام خمینی بهشهر اظهار کرد: این بیمارستان با ظرفیت 170 تخت بستری 200 تخت فعال دارد یعنی بیشتر از ظرفیت بیمارستان بیمار پذیرش می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام بهشهر از قدیمی ترین بیمارستان های کشور است ادامه داد: در گذشته بیمارستان دارالشفا بود اما امروز تکالیف اجتماعی بر عهده بیمارستان ها قرار گرفت و 800 بیمارستان فعال در کشور علاوه بر درمان بیماران در حوزه اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه فعالیت می کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی بهشهر گفت: به زودی دستگاه ام آر آی در این بیمارستان مستقر می شود و با دستگاه های سی تی اسکن، سونوگرافی و تصویر برداری که در بیمارستان بود امکانات تصویر برداری تکمیل می شود.

امیرخانلو گفت: سرعت شیوع هیچ بیماری به اندازه دیابت نیست و این حاصل کم تحرکی، فرهنگ شهرنشینی،آلودگی هوا، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات در کنار عوامل ارثی، ژنتیکی و چاقی است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت در ایران به سرعت در حال افزایش است ادامه داد: در هر 3 دقیقه پای یک بیمار دیابتی به خاطر عوارض ناشی از این بیماری قطع می شود.

این مسئول بیان کرد: بیماری مرموزِ دیابت چون بی درد است 70 درصد افراد دیابتی از بیماری شان مطلع نیستند و در ایران 10 درصد افراد بالای 30 سال بیماری دیابت دارند و آمار این بیماری از 1.5 درصد در گذشته به حدود 5درصد افزایش یافت.

امیرخانلو خاطرنشان کرد: افراد دیابتی با رعایت تغذیه، تحرک و ترک دخانیات و مصرف دارو می توانند این بیماری را کنترل کنند این درحالی است که 95 درصد دیابتی ها فقط با مصرف دارو این بیماری را کنترل می کنند.

وی به فعالیت موثر درمانگاه های دیابت در بیمارستان ها اشاره کرد و ادامه داد: درمانگاه دیابت بیمارستان امام نیز برای دیابتی ها پرونده تشکیل می دهد و بیمار با مراجعه ماهیانه راه های خودکنترلی دیابت را یاد می گیرد.

رئیس بیمارستان امام خمینی بهشهر بیان کرد: برای 3 هزار و 50 نفر از بیماران دیابتی بهشهر در این بیمارستان پرونده تشکیل شد که این تعداد در درمانگاه دیابت 3 برابر افزایش داشت و میانگین مراجعه به درمانگاه دیابت در هر ماه حدود 400 بیمار است.

امیرخانلو گفت: 60 درصد افراد مراجعه کننده بانوان هستند و مراجعه مادران باردار برای کنترل دیابت نسبت به سال 95 دوبرابر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز