خبرگزاری کار ایران

مدیر بندر امیرآباد بهشهر خبرداد:

برگزاری همایش صادرات در بندر امیرآباد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۱۶۲

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر از برگزاری همایش صادرات در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سیاوش رضوانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز به ظرفیت و پتانسیل بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 350 هزار تن  صادرات از این بندر صورت گرفت که بیشتر صادراتِ معدنی بود اما در تلاشیم تولیدات کشور  در بخش های مختلف بویژه مرکبات، انواع صیفی و گوشت سفید به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی افزود: ظرفیت اسمی بنادر شمال 23 میلیون تن است  و بندر امیرآباد با 15 پست اسکله و با ظرفیت اسمی 7.5 میلیون تن در حال فعالیت است.

مدیر بندر امیرآباد اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی دارای مزیت هایی است و این مزیت ها سبب شد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد جذب شوند .

رضوانی گفت:  بیش از 207 هزار تن ظرفیت سیلو و 147 هزار تن ظرفیت انبارهای بندر است.

وی  از سرمایه گذاری بیش از 600 میلیارد تومانی دولت و سرمایه گذاری 1 هزار و 100 میلیاردتومانی بخش خصوصی در بندر امیرآباد خبر داد و افزود: این بندر یکی از مناطق ویژه ای است که موفق عمل کرد و وظایف ذاتی منطقه ویژه را به خوبی انجام داد.

این مدیر بیان کرد: 45 شرکت فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد فعالیت دارند و برای 1 هزار و 108 نفر در این منطقه ویژه اقتصادی  اشتغال ایجاد شد که 74 درصد این نیروهای کار بومی از شهرستان بهشهر و نکا هستند.

رضوانی گفت:  تقاضاهای  تعدادی از شرکت های دیگر برای فعالیت در این منطقه ویژه  اقتصادی در حال بررسی است و با آغاز فعالیت این شرکت ها بخشی از اشتغال را برای جوانان ایجاد می کند.

وی با اشاره به راه اندازی اسکله رو رو ریلی در نیمه اول سال آینده افزود: با این راه اندازی  تناژ بالا می رود و  اشتغال افزایش می باید.

مدیر بندر امیرآباد بهشهر با بیان اینکه از حدود 55 درصد ظرفیت اسمی بندر استفاده می شود،  اظهار کرد:  این بندر  جز بنادر نسل سوم و منحصر به فرد و افتخاری برای استان مازندران است  و در آینده سطح صادرات و ترانزیت  بندر افزایش می یابد.

سیاوش رضوانی یادآور شد:سازمان بنادر 17 میلیارد تومان برای ساخت و بهره برداری  12 کیلومتر جاده رستمکلا به بندر هزینه کرد و  عملیات ساخت 8 کیلومتر باقی مانده با اعتبار 10 میلیارد  تومانی از 20 فروردین سال آینده آغاز خواهد شد.

وی  به ظرفیت گردشگری این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت:  اراضی از این منطقه درحال فراخوان است تا بخش خصوصی برای ایجاد وتوسعه صنعت گردشگری در این منطقه سرمایه گذاری کنند که به دنبال آن اشتغال نیز ایجاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز