خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر خبرداد:

افزایش ترانزیت کالا از بندر امیرآباد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۵۶۱

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر از افزایش ترانزیت کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سیاوش رضوانی در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت بنادر گفت: امروزه گسترش ترانزیت ریلی یک ضرورت و شاخص اساسی در توسعه ، ایجاد اشتغال، رشد در آمد ملی است که بندر امیرآباد نیز به توسعه ترانزیت ریلی نگاهی ویژه دارد.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد بهشهر تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشوراست ادامه داد: برخورداری از اسکله منحصر به فرد رو- رو ریلی، بهره مندی از 15 اسکله با ظرفیت 7.5 میلیون، 1هزار و 60 هکتار اراضی پشتیبانی جهت سرمایه گذاری، برخورداری از تجهیزات مدرن دریایی وبندری، پایلوت غلات شمال کشور و حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال، جنوب از امتیازات ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد است.

مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت: این بندر با اراضی پشتیبانی وسیع، حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو رو ریلی و دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای CIS نقش مهمی در ابعاد ملی و منطقه ای ایفا می کند.

رضوانی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر شمالی متصل به راه آهن سراسری و برخورداری از اسکله منحصر به فرد رو رو ریلی در تلاش است تا سهم ترانزیت ریلی دراین بندر افزایش یابد.

وی ادامه داد: افزایش ترانزیت ریلی یکی از اهداف ما است چراکه ترانزیت کالا از طریق حمل و نقل ریلی با امنیت بیشتر و هزینه کمتر است و خطرات جاده ای و تهدیدات زیست محیطی آن نیز کاهش می یابد.

مدیر بندرامیرآباد بهشهر گفت: انعطاف پذیری در انتخاب مسیر ومقدار کالا، کنترل دائمی بر کالا و دسترسی به مراکز تولید، زمان کمتر در رسیدن کالا به مقصد به ویژه کالاهای فاسد شدن و گران قیمت و گسترش شبکه راههای کشور از محاسن و همگن نبودن قوانین و مقررات،عدم مکانیسم قوی،مشکل بیمه، نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل از معایب موجود در حمل و نقل ریلی بنادر است .

رضوانی از افزایش ترانزیت کالا از بندر امیرآباد خبر داد و ترانزیت ریلی را یکی از فرصت های اقتصادی بر شمرد و حل مشکلات موجود در حمل و نقل ریلی بنادر را خواستار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز