خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مازندران:

روستاییان 60 ساله‌ با 10 سال بیمه بازنشسته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۷۴

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران از بازنشستگی روستائیان با 60 سال سن و 10 سال سابقه بیمه این صندوق طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران صبح امروز طی گفتگویی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بند الحاقی 2 بند (ز) تبصره 7 لایحه را به تصویب رساندند.

وی افزود: به موجب بند الحاقی 2 بند (ز) تبصره 7 لایحه، صندوق بیمه روستاییان و عشایر موظف است کلیه روستاییانی را که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن 60 سال رسیده‌اند، بازنشسته نموده و به اندازه سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده‌اند مستمری پرداخت نماید. و این مصوبه بعد از تایید شدن شورای محترم نگهبان قابل اجرا میباشد .

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برنامه کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتعال فراگیر در روستاهاست و به این دلیل ما قصد داریم سه مقوله تعاونی، اشتغال و بیمه را با یکدیگر ادغام کرده تا شاغلان روستایی ضمن برخورداری از وام های اشتغال روستایی از مزایای بیمه اجتماعی نظیر بازنشستگی، مستمری های از کار افتادگی و فوت بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران تصریح کرد: هدف این صندوق برقراری شرایط بازنشستگی برای روستائیان و کشاورزان و عشایر است تا این افراد زحمتکش وقشر مولد جامعه در دوران کهولت یا از کارافتادگی دارای درآمد باشند و مانع از فقیر شدن یا محتاج بودن آنان شویم.

وی با اشاره به اینکه در این صندوق دولت سهم کارفرمایان را برای بیمه شدگان پرداخت می کند گفت: اگر یک روستائی برای استفاده از خدمات بیمه اجتماعی حداقل سطح دستمزد را انتخاب کند تنها لازم است سالانه 210 هزار تومان حق بیمه بپردازد ولی در مقابل دولت 420 هزار تومان سهم کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابراین هر قدر مردم استان کمتر خود را بیمه کنند، دولت نیز سهم کمتری از بودجه را به این استان اختصاص خواهد داد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران بیان داشت: بیش از 77 هزار نفر دراستان بیمه شده این صندوق می باشند و بیش ار 2 هزار و 500 خانوار نیز مستمری بگیر در مازندران داریم

وی در پایان افزود: با توجه به مزایای بسیار خوب این صندوق برای مردم شریف استان و حمایتهای مادی و معنوی دولت از این بیمه جا دارد کشاورزان، روستائیان و عشایر و تمامی فاقدین بیمه اجتماعی مازندران نسبت به این مهم اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز