خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو خبر داد:

تخصیص بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۰۴

معاون وزیر نیرو از تخصیص بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، حمیدرضا جانباز در حاشیه بهره برداری از پروژه های آب شیرین کن گلوگاه و تصفیه خانه شهرک امام بهشهر اظهار کرد:آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی از اولویت های مهم و محوری دولت است و در این حوزه ها اقدامات خوبی انجام شد.

وی از تخصیص بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه های آبرسانی روستایی پارسال خبر داد و افزود: دولت تلاش می کند تا آب شرب سالم که بعد از هوا جزو ضروری ترین نیاز مردم است را در اختیارشان قرار دهد و در مازندران نیز پروژه های متعددی جهت تامین آب شرب مطمئن تعریف شد و در ردیف بودجه قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: قبل از انقلاب کمتر از ۲۲ درصد جمعیت از آب روستایی برخوردار بودند و این وضع بعد از انقلاب بسیار افزایش یافت.

جانباز افزود: ضرورت اجرای طرح فاضلاب در مناطق‌ ساحلی، استان های ساحلی شمال ایران و بخش های از سواحل جنوبی بیشتر احساس می شود و دولت از همه ابزار و قابلیت ها استفاده می کند تا پروژه های فاضلاب را به اتمام برساند.

وی بیان‌کرد: ۱۳ روستای گلوگاه که از مشکل کمبود آب رنج‌می رند در برنامه دولت قرار می گیرند تا مشکل کم آبی روستاها حل شود.

این مقام‌مسئول گفت: تعداد زیادی از روستاهای کشور در آستانه شروع به کار دولت یازدهم مشکل کمبود آب داشتند و به حدود ۷هزار و ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می شد امروزه شاخصه بهره مندی آب روستایی ارتقا یافت و اقدامات دو سال اخیر معادل بیست سال گذشته است.

جانباز گفت:طرح فاضلاب بهشهر با هماهنگی سازمان برنامه اجرا شد و در ردیف بودجه ۹۶ قرار گرفت و مناقصات برگزار و به زودی پیمانکار مستقر می شود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه فاضلاب بهشهر باید طوری باشد که جمعیت بیشتری از آن بهره مند شوند و انشعاب و لوله گذاری در مکان هایی صورت‌گیرد که جمعیت متقاضی بیشتر است.

معاون وزیر نیرو درپایان‌ گفت:تصفیه خانه بهشهر حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی می شود.

به گزارش ایلنا،ظرفیت تولید تصفیه خانه گلوگاه ۵ هزار و ۴۵۰ مترمکعب و ظرفیت تولید تصفیه خانه گلوگاه ۵ هزار و ۴۵۰ مترمکعب در روز و به روش اسمز معکوس توسط بخش خصوصی طراحی، اجرا و آماده بهره برداری گردید و برای این‌پروژه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک امام بهشهر۲۰۰مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت ایستگاه پمپاژ ۵ لیتر بر ثانیه و طول شبکه جمع آوری فاضلاب ۲ هزار و ۵۴۰ متر است.

ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، حفظ منابع آب و محیط زیست و بازچرخانی پساب تصفیه شده در مصارف کشاورزی از اهداف تصفیه فاضلاب شهرک امام بوده که برای اجرای آن ۲ میلیارد تومان هزینه شد. و به روش اسمز معکوس توسط بخش خصوصی طراحی، اجرا و آماده بهره برداری گردید و برای این‌پروژه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک امام بهشهر۲۰۰مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت ایستگاه پمپاژ ۵ لیتر بر ثانیه و طول شبکه جمع آوری فاضلاب ۲ هزار و ۵۴۰ متر است.

ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، حفظ منابع آب و محیط زیست و بازچرخانی پساب تصفیه شده در مصارف کشاورزی از اهداف تصفیه فاضلاب شهرک امام بوده که برای اجرای آن ۲ میلیارد تومان هزینه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز