خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای مازندران:

خط قرمز وزارت نیرو در کیفیت آب شرب است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۵۸

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان مازندران گفت: خط قرمز وزارت نیرو در کیفیت آب شرب است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، ‌مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان‌مازندران از اجرای فاضلاب شرق مازندران خبر داد و گفت:  پروژه فاضلاب شرق مازندران ابتدا در بهشهر در دهم اسفند جاری آغاز می شود برای این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد و ۲۰ درصد از آن را باید شرکت آب و فاضلاب بپردازد.

ذبیح اله ذاکری گفت: با پیگیری های انجام شده، تصفیه فاضلاب رویان، نور، ایزد شهر و فریدونکنار در بودجه ۹۷ پیش بینی شد و شهرهای ساحلی بدلیل نزدیکی به دریا در اولویت قرار گرفتند.

وی ادامه داد:  تا قبل از دولت تدبیر و امید، منابع آبی صد در صد از چاه ها و چشمه ها تامین می شد اما اکنون بهره برداری ساری، بابل و رامسر از آب های سطحی  که ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه و جزو منابع پایدار است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان مازندران گفت: خط قرمز وزارت نیرو در کیفیت آب شرب است .متاسفانه امروز مازندران نیز با خشکسالی مواجه است و سفره های آب زیر زمینی درحال کاهش و کیفیت آب رو به شوری است؛ برای آنکه آب کیفی و مطلوبی را در اختیار شهروندان قرار دهیم باید بیشتر هزینه کنیم.

ذاکری با بیان اینکه میزان‌جمع آوری و تصفیه فاضلاب در مازندران ۱۳ درصد و در کشور۴۶ درصد است افزود:جمع آوری فاضلاب از وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری مازندران است و به دلایل زیست محیطی ما نیز بر آن اصرار داریم.

وی ادامه داد: اگرچه آب شرق مازندران استاندارد است اما مزه شوری دارد؛ از ۹۰ لیتر آب در گلوگاه ۸۰ لیتر در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا با تصفیه، آب را به مدت ۱۵ سال  به ما می فروشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز