خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی شرق مازندران بلاتکلیف ماند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۴۰۴

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی شرق مازندران بلاتکلیف ماند.

گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بهره برداری از پروژه های آب و فاضلاب شرق مازندران گفت: از رامسر تا بابل و بابلسر منابع آبی بیشتر از مصارف آن است؛ از بابل تا ساری میزان منابع و مصارف مساوی و از نکا تا گلوگاه مصارف بیشتر از منابع آب است و به همین دلیل شرق مازندران در آب شرب، آب کشاورزی و صنعتی دچار تنش آبی است که باید راهکار اساسی برای حل این‌معضل یافت.

وی با اشاره به آبگیری سد گلورد افزود: با اینکه آبگیری سد گلورد آغاز شد اما شبکه های زیرسد گلورد تکمیل نشده است و پل دسترسی به بیش از ۵۰ روستا طراحی و پیش بینی نشده بود.

نماینده مردم شرق مازندران با بیان اینکه ۴۰ هزار هکتار پایه آب سد است گفت: آب سد گلورد باید به بهشهر،گلوگاه و نکا برسد ؛سد گلورد آبگیری می شود  اما آبی که در مخزن باید ذخیره شود به ۱۰ میلیون مترمکعب نمی رسد زیرا پلی ساخته نشد.

شاعری گفت:حدود ۹۰ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیمی سد معطل و بلاتکلیف مانده تا شبکه زیرسد تکمیل و پل دسترسی به روستاهای بالادست ساخته شود.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت سد استفاده بهینه داشته باشیم ادامه داد: باید گفت برنامه ریزی جامعی وجود ندارد که چنین ناهماهنگی هایی ایجاد می شود؛ ما نیازمند پیگیری اساسی وزارت نیرو هستیم.

این‌مقام‌مسئول تصریح کرد: ۲۵۰میلیارد تومان برای سد سرمایه گذاری شد حال باید ۲ الی ۳ سال معطل بماند تا شبکه ها تکمیل شود و پل دسترسی به بهره برداری برسد.

شاعری بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد آبی که مصرف می کنیم به فاضلاب تبدیل می شود  و ‌محیط زیست را آلوده می کند که با بازچرخانی می توان از آن استفاده کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه  از بی توجهی به شرق مازندران انتقاد کرد و گفت: پروژه ها نباید وصل به یک فرد باشد؛ عدالت باید رعایت شود با مدیریت قرون وسطایی نمی توان توسعه پایدار و عادلانه رقم‌ زد.

شاعری گفت: به صورت علمی باید برنامه ریزی کرد تا مطالبات مردم‌ تحقق یابد؛ مدیریت جهادی باید جایگزین نظام‌پوسیده بوروکراتیک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز