خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران:

ارتقای دانش در حوزه کشاورزی مهمترین هدف سازمان نظام مهندسی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۷۵۲

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: ارتقای دانش در جامعه کشاورزی از مهمترین اهداف سازمان نظام مهندسی مازندران محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الله علیمحمدی بعد از ظهر امروز درمراسم گرامیداشت روز مهندس که در سالن همایش هلال احمر برگزار شد ،اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی مازندران به عنوان بزرگترین سازمان مهندسی کشاورزی از 14هزار و 470 عضو فعال برخوردار است.

وی افزود:این سازمان با 20 گرایش کشاورزی، 88 درصد کارشناس شامل 11 درصد ارشد و یک درصد دکترا در حوزه ی کشاورزی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی  کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت:با همت و تلاش مهندسین کشاورزی امروز مازندران در 14 محصول کشاورزی حائز رتبه برتر کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور حاصل تلاش شما در بخش مهندسی و فنی است و افزود:با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص می توان شرایط بهتری را در جامعه رقم زد.

علیمحمدی نقش فارغ التحصیلان کشاورزی به عنوان سرمایه های ملی در این زمینه را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت : ارتقای دانش در جامعه کشاورزی از مهمترین اهداف سازمان نظام مهندسی مازندران محسوب می شود.

وی افزود:استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی با قابلیت های متعدد و خدادادی و طبیعی می تواند به یکی از قطب های مهم کشاورزی در خاورمیانه تبدیل شود و سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال فرصت مناسبی است تا با برنامه ریزی مناسب در این مسیر گام های اساسی برداشته شود.

علیمحمدی تاکید کرد:مهندسین کشاورزی به عنوان سرمایه ایرانی نیازمند توجه ویژه ای هستند ،شمار فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی حاکی از ضرورت توجه توام با تامل به این سرمایه های فرصت آفرین است.

وی در ادامه از وجود 9 هزار و 700 جویای کار در رشته کشاورزی در سازمان نظام مهندسی مازندران خبر داد و افزود: وظیفه نظام مهندسی کشاورزی تسریع انتقال یافته ها و افزایش بهره وری در کشاورزی است که این مهم با ورود متخصصان به حوزه و جدی گرفتن آموزش های مهارتی و کاربردی به حقیقت می پیوندد.

علیمحمدی گفت: مسیر توسعه پایدار کشورها از پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی می گذرد، کشاورزی در بسیاری از کشورها در حال توسعه بخش غالب در اقتصاد ملی است ، رشد و توسعه این کشورها ارتباط نزدیکی با توسعه کلی در بخش کشاورزی دارد و کشاورزی این قابلیت را دارد تا در پویایی پایدار یک کشور نقش مهمی ایفا کند.

مرتضی شجاعی دبیر اجرایی این همایش  با تبریک روز مهندس ،نقش مهندسان کشاورزی را در تامین امنیت سفره خانوار موثر دانست و اظهار داشت: بر همین اساس مهندسین کشاورزی نقشی اساسی در تأمین غذای جامعه و خودکفایی اقتصادی دارند.

وی افزود: با همت والای مهندسین این بخش محصولات کشاورزی مازندران در بسیاری از بخش ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

شجاعی گفت: مهندسی کردن فرآیند تولید مهمترین نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است و با سازماندهی تخصص های مختلف بتوانیم بهره وری در بخش های تولید، نیروی انسانی و اقتصادی کشاورزی را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایلنا  این مراسم که با حضوردکتر رفیعی معاون آموزش و فناوری سازمان مرکزی نظام مهندسی کشور ،خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران وحیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  برگزار شد از کارکنان ،مدیران ،کارآفرینان مهندسین نمونه بخش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز