خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران خبر د اد:

ورود 241 هزار پرونده به دادگستری مازندران در 9 ماهه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۹۲

رئیس کل دادگستری مازندران از ورود 241 هزار پرونده به دادگستری مازندران در 9 ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با اعلام اینکه در یازده ماهه سال جاری 241 هزار پرونده قضایی وارد دادگاه مازندران شده است اظهار داشت:این میزان نسبت به مشابه سال قبل30 هزار پرونده افزایش داشته است.

وی افزود: در همین مدت یازده ماهه 184 هزار پرونده به دادسراهای استان ارجاع داده شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار نفر در زندان های استان هستند،گفت:این امر زیبنده فرهنگ عمومی استان ولایت پرور و علوی ما نیست.

وی افزود:با بررسی های انجام گرفته در خصوص 10 عنوان جرم مهم،متاسفانه استان مازندران رتبه اول یا دوم کشوری را به خود اختصاص داده است که بیشتر پرونده ها در این استان مربوط به اهانت،تهدید،تخریب،طلاق،درگیری و نزاع و اختلافات خانوادگی است.

حجت الاسلام تقوی فرد با مهم بر شمردن شورای فرهنگ عمومی گفت: برنامه و حرکت خداپسندانه ترویج فرهنگ بایستی از همه شروع شود و شورای فرهنگ عمومی باید درصدر این اقدامات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شمار پرونده در دادگستری رو به افزون است، تاکید کرد:کاهش ورود پرونده به دادگاه ها نشانه ی فرهنگ بالای استان و مردم است.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه بیش از 27 استان درگیر فرهنگ عمومی هستند گفت:چه میزان ما در اشائه فرهنگ درست در جامعه تاثیر گذار هستیم هنوزقدم جهادی در رابطه با فرهنگ استان برنداشته ایم قدم جهادی لازمه ی تحقق فرهنگ در جامعه است.

وی افزود:عوامل زیادی در ساختار فرهنگی یک جامعه نقش دارند؛ مدیریت فرهنگی یا حاکمیت اثر گذارترین نقش را در فرهنگ دارد.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار داشت:سالها طول می کشد تا فرهنگ یک جامعه تغییر کند بسیاری از مشکلات ما ناشی از این بوده ضمن اینکه مدیریت فرهنگ سازی ما از نخست عقب بوده ما حتی از برنامه ریزی فرهنگ نیز فاصله داریم .

وی تشکیل کارگروه با محوریت برنامه ریزی فرهنگ را امری ضروری دانست و بر لزوم اجرایی شدن آن با هم افزایی و تعامل در استان تاکید کرد.

حجت الاسلام تقوی فرد  گفت:بخشی از آسیب های فرهنگ عمومی ناشی از عدم وجود شاخص در حوزه کیفی فرهنگ است که نیازمند تقویت و توسعه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز