خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران:

مبارزه با مواد مخدر از اولویت برنامه های توسعه ششم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۱۸۹

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: مبارزه با مواد مخدر از اولویت برنامه های توسعه ششم است.

به گزارش ایلنا از ساری،علی اصغرمیرزایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد از سیاست های دولت یازدهم بوده  است.

وی با بیان اینکه مبارزه با آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بوده است ،افزود: مبارزه با مواد مخدر از اولویت برنامه های توسعه ششم است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدرمازندران با اعلام اینکه بیماران معتاد تحت درمان از 10 درصد بیمه خدمات درمانی برخوردارشدند،گفت: در سالجاری هشت میلیارد تومان تسهیلات از سوی سازمان بهزیستی مازندران به معتادان بهبود یافته پرداخت شده است.

وی کاهش 5 درصدی مرگ و میر معتادان و جلوگیری ازشیوع بیماریهای مهلک معتادان از سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر است،ادامه داد:سال گذشته 400 معتاد متهاجر تحت درمان مرکز ماده 16 قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: با برنامه ریزی که انجام شده در برنامه ششم توسعه سالانه پنج درصد کاهش مصرف مواد مخدرپیش بینی شده است.

وی کاهش دسترسی به مواد مخدر و روان گردان ها در قالب برنامه جامع و هدمندبه منظور شناسای و پاکسازی مناطق آلوده و مقابله موثر با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و روندگردان را شمار برنامه ها در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر اعلام کرد.

میرزایی توسعه اقداما اطلاعاتی برای شناسایی، تعقیب و دستگیری عناصر اصلی شبکه های داخلی، منطقه ای و بین المللی، تشدید تدابیر نظارتی و کنترل لازم برای تولید، ورود، عرضه و مصرف مواد شیمایی پیش ساز در مبادی ذیربط را از دیگر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد.

وی میرزایی به تهیه و تنظیم اجرای برنامه‌های عملیاتی اولویت ‌دار برای 12 استانی که درصد آلودگی بیشتری دارند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مازندران در شمار این استان ها قرار ندارد.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای کسب رتبه بیستم در شیوع اعتیاد در استان مازندران، به اجرای طرح خدمات سلامت ‌روان اجتماعی در استان‌های سراسر کشور با هدف کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد اشاره کرد.

میرزایی افزود: رتبه نرخ شیوع اعتیاد به مصرف مواد مخدر و روانگردان در بین جمعیت 15 تا 64 سال مازندران در چهارساله دولت تدبیر و امید 19 پله سقوط کرد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر در مازندران با اعلام اینکه 51 هزار نفر تحت پوشش درمان اعتیاد هستند ، گفت: بین 12 تا 15 هزار نفر تحت پوشش  مراکزدرمان غیر دارویی ( NA) قرار دارند.

وی با اشاره به تشکیل نخستین مجمع خیرین آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و گفت:این تشکل کار کمک مالی به خانواده های دارای مشکل اجتماعی از جمله خانواده معتادان را برعهده دارد.

میرزایی با اعلام اینکه در 9 ماهه سالجاری 3 هزار و 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است افزود: از این میزان 1579 کیلو گرم تریاک،825 کیلوگرم گراس، 235 کیلوگرم حشیش  و 38 کیلوگرم شیشه بوده است.

وی به دستگیری 13 هزار و 246 نفر در مازندران اشاره کرد و گفت که از این تعداد 5 هزارو 248 نفر توزیع کننده، 261 نفر قاچاقچی،5 هزار و 225 نفر معتاد، یکهزار و 528 نفر نگه دارنده مواد، 355 نفر حمل کننده و 30 نفر اتباع بیگانه بوده اند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر در مازندران اظهار داشت: از سال 92 تاکنون، 450 میلیون تومان شامل وجه نقد و سبد کالا به خانواده بهبود یافتگان اختصاص یافت.

میرزایی افزود: 33 منطقه آلوده در مازندران داشتیم که اکنون بدون تغییر جغرافیای جمعیتی آن، به محلاتی پاک تبدیل و ازجمله در عباس آباد نکا پارک، تعریض کوچه ها، اورژانس اجتماعی، خانه محله، سالن ورزشی، مهد کودک، مدرسه، پایگاه بهداشتی و سلامت و استقرار نیروی انتظامی را داریم .

وی افزود: 547 مرکز مجاز سرپایی و بستری اقامتی میان مدت و کاهش آسیب در مازندران وجود دارد که از این تعداد، 458 مرکز ویژه متادون درمانی، همچنین 3 مرکز در تنکابن؛ بابل ، ساری ویزه بانوان است.

میرزایی از به آموزش در بخش پیشگیری اشاره کرد و گفت: این آموزش ها در سطح مدارس، دستگاه ها، محلات، پایگاه های بسیج، محیط های کارگری، دهیاری ها و شورای اسلامی و دانشگاه صورت گرفته که در مجموع 18 هزار و 460 نفر نفر ساعت آموزش در استان داده شد.

وی از آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد در مازندران خبر داد و افزود: در حا حاضر 8 شهرستان از این آموزش برخوردار شدند و این افراد به عنوان سفیران پیشگیری در روستاها به افراد دیگر آموزش می دهند.

میرزایی گفت: 300 میلیون تومان به  بهبود یافتگان کارآفرین در جهت ایجاد اشتغال در سال 96 اختصاص داده شد علاوه بر این تسهیلاتی از سوی بانک ها به بهبود یافتگان داده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز