خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران تاکید کرد:

بهره گیری از زیرساخت های مازندران در جهت ایجاد کسب و کار/ضرورت تشکیل هسته های دانش بنیان در جهت خدمات فنی و علمی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۷۴

استاندار مازندران گفت: با کاهش تصدی گری دولت و فرصت به بخش غیر دولتی باید از زیر ساخت و بسترهای موجود در مازندران برای اشتغالزایی وایجاد کسب و کارهای نوین بهره گیری کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی پیش از ظهر امروز درآیین تجلیل از بانوان نمونه مازندران اظهار داشت: زنان مازندران سهم بسیار زیادی در فعالیت و تربیت فرزندان داشته و در راستای تامین معیشت خانواده دوشادوش مردان تلاش کردند .

وی افزود: دیار علویان سرزمین شیر زنانی است که که دلاور مردان بزرگی را به جبهه های نبردحق علیه باطل اعزام کردند که حاصل آن 33 هزار شهید،جانباز و آزاده در مازندران بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت و تربیت علوی باید درمازندران ادامه یابد ،گفت:بانوان جامعه از رشد قابل ملاحظه ای در فعالیت های مختلف برخوردار هستند که ضرورت دارد مسیررشد و ترقی را برای شکوفایی و استعداد بانوان جامعه فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه تقاضای کار و اتصال به بازار کار برای بانوان با توجه به ظرفیت های که در آنان وجود دارد،جدی است،بر حمایت این قشراز جامعه تاکید کرد.

اسلامی با اعلام اینکه رتبه نخست نرخ نفوذ اینترنت به مازندران اختصاص یافته است ، گفت: با توجه به چنین امکاناتی از این ظرفیت و پتانسیل برای اشتغالزایی آی تی به اندازه کافی استفاده نشده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه دردنیای امروز فضای کسب و کار به صورت دور کار و استفاده از زیر ساخت های اینترنتی است،افزود: با چنین شرایطی جوانان دیگر به دنبال استخدام نباشند و با استفاده از ظرفیت و توانمندی های خود و برخورداری از تسهیلات ، اشتغالزایی خوبی را برای خود رقم بزنند.

اسلامی به توقف چرخ فعالیت 20 تا 30 درصد کارخانه های استان مازندران اشاره کرد و افزود: تعطیلی این کارخانه ها به دلیل مشکلات داخلی اعم از حقوقی ،مالی و اختلاف بین شرکا بوده که هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

وی کم اطلاعی برخی از مدیران کارخانه ها رااز برخی مسائل مالی تاثیر گذار بر روند فعالیت این واحدها دانست واین امر را عدم موفقیت ومانع رسیدن به اهدافشان عنوان کرد.

اسلامی ادامه داد: با کاهش تصدی گری دولت و فرصت به بخش غیر دولتی باید از زیر ساخت و بسترهای موجود در مازندران برای اشتغالزایی وایجاد کسب و کارهای نوین بهره گیری کرد.

وی از راه اندازی سامانه روستا کالا در مازندران خبر داد و گفت: روستاییان می توانند با استفاده از این سامانه کالاهای تولیدی خود را به صورت اینترنتی فروش برسانند که بانوان توانمند مازندرانی می توانند با استفاده از اسن ظرفیت در ایجاد اشتغال نیز نقش آفرین باشند.

اسلامی به رویکرد مازندران در زمینه بیمه روستایان و عشایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 50 درصد از روستاییان و عشایر استان بیمه شدند و تا پیش از این رویکرد تنها 20 درصد از بیمه برخوردار بودند.

استاندار مازندران بر ضرورت تشکیل هسته های علمی، فنی و مدیریتی که بتوانند بصورت دانش بنیان در رشته های گوناگون خدمات فنی و علمی در استان ارائه کنند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در این مراسم از بانوان نمونه و کارآفرین استان مازندران تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز